هشدار زرد هواشناسی برای برخی استان ها + ورود توده جدید گرد و غبار

هشدار زرد هواشناسی برای برخی استان ها + ورود توده جدید گرد و غبار

روز جدید سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه زرد برای برخی مناطق کشور از ورود توده گرد و غبار جدید بر فراز عراق طی سه روز آینده خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های سینوپتیک و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، در بخش‌هایی از هرمزگان، جنوب فارس و جنوب شرق فارس به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

فردا پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی با ثبات خواهد بود. روز جمعه دوباره در جنوب شرق سیستان و بلوچستان و در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در مناطقی از سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران، رعد و برق و وزش باد موقتی شدید گاهی همراه با گرد و غبار و مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می شود.
رشت شلوغه؟ در حومه شهر قدم بزنید! تورهای عالی باهیمات برای اجاره جاباما

رشت شلوغه؟ در حومه شهر قدم بزنید! تورهای عالی باهیمات برای اجاره جاباما
چشم انداز
yektanet-logo-sign
تبلیغات

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، طی 5 روز آینده در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، دامنه‌های مرکزی، جنوبی و جنوبی البرز و در برخی نقاط مستعد خیزش گرد و غبار وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود طی سه روز آینده توده‌های گرد و غبار در سراسر عراق آغاز و به بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور منتقل شود.

امروز بخش غربی خلیج فارس و تنگه هرمز طوفانی است. همچنین دریای خزر امروز و جمعه مواج و دریای عمان تا 5 روز آینده مواج پیش بینی می شود.

هشدار آب و هوا در سطح زرد/شرح سیستم: وزش باد و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: قبل از ظهر روز چهارشنبه 22/04/1401

مهلت: جمعه 24/04/1401

نوع خطر: افزایش ارتفاع موج بین 1 تا 1.5 متر و در سواحل دریای عمان تا 2.5 متر.

حوزه اثر:

چهارشنبه 22/04/1401: دریای عمان و نواحی ساحلی و فراساحلی استان سیستان و بلوچستان.

پنجشنبه 23/04/1301: نواحی شرقی و مرکزی تنگه هرمز و دریای عمان، نواحی ساحلی و فراساحلی استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

جمعه 24/04/1401: دریای عمان و نواحی ساحلی و فراساحلی استان سیستان و بلوچستان.

اثر خطر: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس ها و تورهای ماهیگیری، و احتمال آسیب به قایق ها و کشتی های کوچک.

توصیه: هنگام شنا احتیاط کنید و فعالیت‌های دریایی به ویژه تردد کشتی‌های سبک و قایق‌های ماهیگیری و تفریحی را محدود کنید و احتیاط‌های لازم را توسط فعالان دریایی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید