کاهش گرد و غبار در استان سمنان در حال حاضر با ورود سامانه بارشی/ هواشناسی استان ناسالم است.


ساعت: 13:01
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834584

گرد و غبار تا پایان هفته میهمان هوای سمنان است اما فعالیت سامانه بارشی در روزهای پایانی هفته باعث کاهش آن می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت; گرد و غبار چند روزی وارد آسمان استان شد تا شاهد تکرار آلودگی هوا مانند چند هفته گذشته باشیم. این در حالی است که ورود سامانه های کم فشار و آب باران به استان سمنان امیدها را برای کاهش غلظت گرد و غبار افزایش داده است.


غلظت گرد و غبار در پایان هفته کاهش می یابد

نادیا میر شویا کارشناس هواشناسی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص وضعیت هواشناسی استان سمنان گفت: گرد و غبار وارد شده به استان طی چند روز آینده ادامه دارد و امروز و فردا با توجه به سامانه بارشی کاهش خواهد یافت. در روزهای پایانی هفته

کارشناس هواشناسی در ادامه گفت: وزش بادهای جنوبی و غربی و انتقال گرد و غبار از استان های جنوبی و جنوبی استان سمنان باعث آلودگی بیشتر شده است.

وی در خصوص فعالیت سامانه بارشی گفت: فعالیت این سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت و در بیشتر مناطق به ویژه در مناطق شمالی و شرقی بارش خواهد داشت.

به گفته میرسوجا، بیشینه و کمینه دمای سمنان 29 و 18 درجه بالای صفر است و حتی با ورود سامانه کم فشار نیز بارش ها تغییر چندانی نخواهد داشت.


هوای سمنان در حال حاضر ناسالم است

سعید شکری رئیس اداره پایش و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان نیز در خصوص شاخص های کیفی هوا در استان گفت: تعیین شاخص کیفیت هوای استان به صورت شبانه روزی بر اساس محاسبه می شود. اطلاعات مربوط به هوا در ایستگاه های پایش کیفیت کشور عواملی مانند ذرات محیطی تأثیر کوتاه مدت دارند.

شکری خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاخص کیفیت هوای استان 99 است و برای اقشار آسیب پذیر، سالمندان و کودکان ناسالم است اما ممکن است این شاخص طی ساعات آینده به دلیل تغییرات اقلیمی تغییر کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید