شرایط هواشناسی امروز 24 اسفند 1392 / ورود توده گرد و غبار از غرب کشور

شرایط هواشناسی امروز 24 اسفند 1392 / ورود توده گرد و غبار از غرب کشور

روهر نه رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی از بارش باران و وزش باد شدید در برخی استان ها، انتقال توده هوا از کشورهای همسایه غربی به مناطق غرب و جنوب غرب کشور و کاهش دما تا 8 درجه سانتیگراد خبر داد. .

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی امروز سه شنبه (24 اسفند) در شمال غرب، غرب، شمال شرق دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز، ارتفاعات و دامنه های رگبار مرکزی ، بارش و نقاط همراه با رعد و برق در برخی نقاط مرکز بارش پراکنده برق موقت و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می شود.

وی افزود: سامانه بارشی روز چهارشنبه 25 اسفندماه در شمال کشور، بخش هایی از مرکز، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و روز پنجشنبه 26 اسفندماه در سواحل خزر، شمال شرق فعال است. کشور مناطق و به نسبت شمال غرب از اواخر وقت پنجشنبه سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج می شود و در روزهای جمعه و شنبه (27 و 28 اسفند) بارش برف و وزش باد شدید موقتی در شمال غرب پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان امروز (24 اسفند) در نواحی مرکزی به ویژه استان‌های اصفهان، یزد، فارس، کرمان وزش باد شدید موقتی و مناطق غبارآلود پیش‌بینی می‌شود که در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه علاوه بر مناطق مذکور در جنوب نیز چنین شرایطی پیش‌بینی می‌شود. دامنه های البرز جنوب شرقی و به تدریج شرق و شمال شرق پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (25 و 25 اسفند) انتقال گرد و خاک از همسایگان غربی به مناطق غرب و جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست و امروز و فردا دمای هوا بین 4 تا 6 درجه کاهش می یابد. دمای هوا در سواحل کشور در روز چهارشنبه در نواحی غرب، شمال غرب، پنجشنبه 26 اسفندماه در دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از مرکز و شمال شرق و جمعه در نواحی شرقی و جنوب شرقی کاهش می یابد. 6 تا 8 درجه سانتیگراد.

ضیائیان افزود: امروز نیمه غربی خلیج فارس چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و جمعه و شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و خزر است. دریا تا سه روز آینده طوفانی خواهد بود.»

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده را گفت: آسمان تهران فردا (25 اسفندماه) متغیر تا ابری و گاهی باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در بعدازظهر حداقل دما 9 و حداکثر 19 و برای روز پنجشنبه (25 اسفند) کمی ابری همراه با وزش باد و در برخی ساعات وزش باد شدید با کمینه دمای 3 و حداکثر 11 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (25 و 25 اسفند) بندرعباس با دمای 35 درجه سانتیگراد و اردبیل با دمای 6- و 7- درجه سانتیگراد سردترین مراکز کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید