شرایط هواشناسی امروز 19 اسفند 1392 / ادامه سیستم بارسا در شمال غرب و غرب کشور

شرایط هواشناسی امروز 19 اسفند 1392 / ادامه سیستم بارسا در شمال غرب و غرب کشور

روز جدید: سازمان هواشناسی پیش بینی کرد فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه ادامه داشته باشد.

بر اساس اعلام این سازمان، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، بخش‌هایی از استان سمنان و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمالی است. فرس و همچنین بخش هایی از خراسان شمالی، خراسان رضوی و در اصفهان بارش باران گاهی رگبار و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات برف خواهیم داشت.

بارش ها در استان های چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، تهران و قزوین نیز شدیدتر است.

امروز بارندگی در استان های یزد، خراسان جنوبی و کرمان دور از انتظار نیست.

همچنین به تدریج از بعدازظهر امروز با جریانات شمالی در حاشیه دریای خزر بارش و کاهش نسبی دما در سواحل شمالی کشور پیش بینی می شود.

بارندگی روز شنبه محدود به نوار شمالی و شمال غرب کشور و استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و به صورت پراکنده در یزد، خراسان جنوبی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و شمال کرمان خواهد بود.

این وضعیت روز یکشنبه با کاهش شدت و حجم بارش ها در شمال غرب ادامه داشت. روز دوشنبه در سواحل غربی خزر، اردبیل و نواحی شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش و در استان های خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و شمال فارس پراکنده است.

روز پنجشنبه در غرب کشور پدیده گرد و غبار باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی می شود. روز پنجشنبه در نواحی مرکزی، شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید و در روزهای جمعه و شنبه در مناطق جنوب غرب، غرب، جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق کشور وزش باد خواهد بود.

از روز شنبه کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور پیش بینی می شود. همچنین دریای خزر و نیمه غربی خلیج فارس از بعدازظهر پنجشنبه تا شنبه مواج و متلاطم است.

دیدگاهتان را بنویسید