وضعیت هواشناسی امروز 9 اسفند 1392 / بارش باران در شرق کشور

وضعیت هواشناسی امروز 9 اسفند 1392 / بارش باران در شرق کشور

روز جدید : صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی کشور از بارش باران در شرق کشور و گاهی رعد و برق و وزش باد خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی برای پیش بینی امروز (9 اسفند) در مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرق بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود و این شرایط در نواحی روز سه شنبه است. (31 مارس) شرق و جنوب شرق ادامه خواهد داشت.

وی افزود: روز چهارشنبه (13 اسفند) در اکثر نقاط کشور جوی نسبتاً پایدار و در بعدازظهر در مناطق شمال غرب ابر شکسته و بارش شکسته پیش بینی می شود. غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه های جنوب البرز مرکزی بارندگی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و گاهی در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور افزود: روز جمعه (13 اسفند) سامانه بارشی افزایش و فعالیت آن علاوه بر مناطق مذکور در حاشیه دریای خزر، مرکز، شرق، شمال شرق و شمال استان های بوشهر افزایش می یابد. و فرس “ادامه دارد. طی این روز به دلیل افزایش فشارها و تغییر توده هوای کشور در اکثر نقاط کشور گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود که موجب گرد و غبار و بدتر شدن کیفیت هوا در مناطق شیب دار می شود.

به گفته ضیائیان، افزایش محسوس دما بین 8 تا 10 درجه سانتیگراد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (14 و 14 اسفند) در سواحل دریای خزر و در روز جمعه (اسفند) کاهش 4 تا 6 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. 4). پیش بینی می شود دمای هوا در دامنه های غربی و جنوبی البرز بین ۶ تا ۸ درجه کاهش یابد.

وی افزود: دوشنبه و سه شنبه (14 و 14 اسفند) در نیمه شرقی خلیج فارس و از روز پنجشنبه (13 اسفند) تا پیش از ظهر روز جمعه (13 اسفند) در نیمه غربی خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا (13 اسفند) کمی ابری و پس از چند ساعت همراه با غبار محلی با حداقل دما است. 7 و حداکثر دما 17 درجه سانتیگراد. و برای روز چهارشنبه (13 اسفند) ابر متغیر در نقاط همراه با وزش باد با حداقل دمای 9 و حداکثر دمای 19 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (9 و 9 اسفند) بندرعباس با دمای 27 و 26 درجه سانتیگراد گرمترین و زنجان و همدان با دمای 2- و صفر درجه سانتیگراد سردترین مراکز کشور هستند. .

دیدگاهتان را بنویسید