ورود توده گرد و غبار به کشور؛ امروز 10 فروردین


ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820604

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور گفت: امروز (19 فروردین) با انتقال گرد و خاک از کشورهای همسایه غربی به مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب به تدریج در بخش هایی از مرکز و دامنه های جنوبی البرز. کیفیت هوا و چشم انداز انتظار می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، در نقاطی از شرق و جنوب شرق و همچنین در مناطق مستعد گرد و غبار وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. این شرایط در روز یکشنبه (31 فروردین) در دامنه های مرکزی، جنوبی، جنوبی البرز، شمال شرقی، شرقی، جنوب شرقی و روزهای سه شنبه و چهارشنبه (23 و 24 فروردین) علاوه بر مناطق ذکر شده در قسمت های شمال غربی و غربی است. کشور. انتظار می رود.

وی همچنین گفت: امروز (19 فروردین) در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام شمالی، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، کوم، ارتفاعات جنوبی و دامنه های البرز. در کزوی، استان‌های آلبورگ، تهران و سمنان رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق ابر و خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی آب و هوا و مدیریت بحران کشور افزود: سامانه بارشی روز یکشنبه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز جنوبی، شمال شرق و با شدت کمتری در بخش هایی از دریا کار می کند. شمال غرب و اواخر همان روز از شمال شرق “کشور خواهد رفت.

وی با اشاره به وضعیت دمایی کشور گفت: در روزهای دوشنبه و سه شنبه در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما بین 8 تا 14 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه کاهش محسوس دما بین 10 تا 10 درجه وجود دارد. 12 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، امروز در تنگه هرمز طوفانی و روزهای یکشنبه و دوشنبه در مناطق مرکزی خلیج فارس و هرمز طوفانی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی از وضعیت هواشناسی تهران طی دو روز آینده خبر داد و گفت: دمای هوا و دوشنبه (22 فروردین) صاف گاهی با حداقل باد 14 و حداکثر 14 و 26 درجه است. درجه سانتیگراد

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (30 و 21 فروردین) اهواز با دمای 36 درجه سانتیگراد و ارومیه با دمای 5 و 6 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید