پیش بینی یخبندان در 25 استان و توصیه هایی به دامداران و کشاورزان/ آلودگی هوا در شهرهای بزرگ ادامه دارد

ساعت: 19:41
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923541

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: طی پنج روز آینده هوای پایدار، سرد و پایدار در اکثر نقاط کشور حاکم می شود و این امر منجر به تجمع آلاینده های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت و آلودگی هوا می شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت: طی دو روز آینده در شرق کشور وزش باد و گرد و خاک خواهیم داشت.

وی افزود: از دوشنبه تا چهارشنبه 5 بهمن ماه در نواحی جنوبی فارس و بوشهر و همچنین ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و جزایر خلیج فارس بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.

وی افزود: هوای پایدار همراه با سرمای مداوم تا پنج روز آینده بر اکثر نقاط کشور حاکم می شود که منجر به تجمع آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت و آلودگی هوا می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با گرد و خاک محلی پیش بینی می شود؛ در حالی که هوای تهران کمی ابری همراه با غبار محلی است. بیشینه و کمینه دمای هوا فردا در پایتخت 8 درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 23 درجه بالای صفر، شهرکرد با کمینه دمای 21 درجه زیر صفر و سپس همدان با کمینه دمای 20 درجه زیر صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود. سردترین مراکز استان هستند.

* یخبندان در 25 استان و توصیه اداره کل هواشناسی به پرورش دهندگان و کشاورزان

وی افزود: فردا در 25 مرکز استان کمینه دمای هوا صفر و زیر صفر درجه است که شامل اردبیل، اراک، ارومیه، ایلام، بجنورد، بیرجند، تبریز، تهران، زنجان، زاهدان، خرم آباد، سمنان، سنندج، شهرکرد، شیراز، قزوین، قم، کرج، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان، یزد و یاسوج.

وی افزود: در این راستا به پرورش دهندگان، کشاورزان و باغداران توصیه می شود با توجه به افت محسوس دما نسبت به تامین سوخت و خدمات وسایل گرمایشی و کنترل دما و رطوبت در گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها اقدام و نسبت به ایجاد پوشش اقدام کنند. نهال های جوان و درختان آسیب پذیر پلاستیک سیاه، کرفس، پلی اتیلن و نایلون، تخلیه سیستم های آبیاری تحت فشار به دلیل دمای پایین، خودداری از هرس درختان، روشن کردن آتش و مه آلود شدن باغات (در ساعات اولیه صبح) و عدم مبارزه با مواد شیمیایی در دستور کار در مناطقی که دما به زیر صفر می رسد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت بارندگی در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا 9 دی ماه 74.3 میلی متر بوده که میزان بارندگی سال گذشته نیز بوده است. 98 میلی متر در این مدت. بنابراین میزان بارندگی در سال جاری 24.2 درصد کمتر از سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید