بارندگی در برخی استان ها/ ادامه آلودگی هوا در شهرهای صنعتی


ساعت: 10:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917748

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات جوی از ابرناکی و رگبار باران در برخی نقاط کشور و تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (3 آذرماه) در برخی مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی، شمال خوزستان، لرستان و شمال کوگیلویه و بویراحمد ابری و پراکنده باران پیش بینی می شود. در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش به صورت برف است و در شمال خوزستان رعد و برق دور از انتظار نیست.

ضیائیان بیان کرد: بارش سیل آسا روز پنجشنبه (3 آذر) در جنوب غرب کشور و نواحی اصفهان، شمال فارس و بوشهر ادامه خواهد داشت. در ساعات بعدازظهر روز جمعه (4 آذر) در استان های بوشهر، فارس، غرب کرمان و یزد، غرب اصفهان و شرق چهارمحال، بختیاری و کوگیلویه و بویراحمد بارش پراکنده و خفیف پیش بینی می شود. همچنین در سواحل گیلان و غرب مازندران رگبار و رعد و برق و باران پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی ادامه داد: روز شنبه (۵ آذر) بارش در این مناطق ادامه دارد، همچنین در استان هرمزگان و تنگه ابرناکی هرمز، بارش باران و گاهی رعد و برق و باران در گیلان و مازندران بارش باران و برف در استان های مرکزی و زنجان و قزوین وجود دارد.

وی افزود: روز یکشنبه (6 آذر) در شرق کرمان و هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و در ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده باران خواهد بود.

وی در ادامه گفت: طی دو روز آینده به دلیل پایداری و سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه کرج، تهران، تبریز، اراک، اصفهان و مشهد، آلودگی و کاهش کیفیت هوا ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (چهارم آذر) نیمه ابری، غبارآلود و به تدریج افزایش می یابد و کمینه دمای هوا پیش بینی می شود. 6 درجه سانتیگراد و بیشینه دمای 13 درجه سانتیگراد و روز جمعه (25 آذر) نیمه ابری همراه با مه محلی با کمینه دمای 6 و حداکثر 14 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (23 و 24 آذرماه) گرم ترین بندرعباس با دمای 27 و 28 درجه سانتیگراد و امروز (3 آذر) زاهدان با دمای 2- درجه سانتیگراد و فردا (24 آذرماه) است. ) شهر رکورد با دمای -3 سردترین است. مرکز استان کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید