کاهش نسبی دما در کمربند شرقی/ تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت

ساعت: 09:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۸
کد خبر: 1923146

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات جوی از تداوم آلودگی هوای شهرهای صنعتی و کاهش نسبی دما در شرق کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی در خصوص وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (7 دی ماه) در نواحی جنوبی بارش باران خواهد بود. استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان بلوچستان، شرق هرمزگان، کرمان و یزد در کوهستان ها بارش برف پیش بینی می شود و این سامانه به تدریج از سمت جنوب شرق حرکت می کند.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه (۹ دی) در جنوب شرق آبرانکی رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات جوی، از روز پنجشنبه تا یکشنبه (8 دی الی 2 بهمن ماه) وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در کمربند شرقی و نواحی مرکز و جنوب کشور به ویژه در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمالی در سیستان و بلوچستان یافت می شود. همچنین در غرب کشورمان هوای آرام همراه با افزایش دما در انتظار است.

وی افزود: در این مدت در سواحل گیلان، غرب مازندران، اردبیل، جنوب بوشهر و فارس، غرب هرمزگان رگبار و رعد و برق پراکنده خواهد بود.

ضیائیان همچنین گفت: خلیج فارس تا پنجشنبه طوفانی خواهد بود.

وی ادامه داد: تا روز پنجشنبه آلودگی هوا را در شهرهای صنعتی و پرجمعیت ادامه خواهیم داد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۹ دی) صاف تا اندکی همراه با مه محلی و در چند ساعت گرد و خاک خواهد بود. ساعاتی با کمینه دمای صفر و بیشینه 8 درجه سانتیگراد و روز جمعه (30 دی ماه) صاف تا نیمه ابری همراه با مه و غبار محلی در ساعات ایزوله با کمینه دمای 1- و حداکثر دمای هوا پیش بینی می شود. 7 درجه سانتیگراد.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (28 و 29 دی ماه) بندرعباس با دمای 22 و 23 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 14- و 17 درجه سانتیگراد سردترین است.

دیدگاهتان را بنویسید