تداوم آلودگی هوا در روزهای آینده/ حفظ سردی هوا در نیمه شرقی کشور

ساعت: 10:33
تاریخ انتشار: 29/10/1401
کد خبر: 1923275

رئیس مرکز پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران کشور با اشاره به تداوم تجمع آلاینده های جوی و آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت طی پنج روز آینده گفت: از بعدازظهر امروز پنجشنبه تا دوشنبه در شرق کشور ادامه دارد. وزش باد به ویژه از سمت جنوب شرقی وزش باد شدید که در مناطق مستعد غبارآلود خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی گفت: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، تجمع آلاینده های جوی و آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت در پنج روز آینده ادامه خواهد داشت. و همچنین از امروز (پنجشنبه 29 دی) تا دوشنبه (3 بهمن) در بیشتر مناطق کشور به ویژه نیمه شرقی تداوم هوای سرد و کاهش دما پیش بینی می شود.

وی افزود: امروز و از جمعه (9 آذر) تا دوشنبه در مناطقی از گیلان، مازندران، اردبیل، بوشهر، جنوب فارس و غرب هرمزگان در برخی مناطق جنوب شرق کشور بارش پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی گفت: از بعدازظهر امروز تا دوشنبه در شرق کشور به ویژه جنوب شرق وزش باد شدید خواهد بود که در مناطق مستعد با گرد و خاک همراه خواهد بود. وی گفت: امروز خلیج فارس و تنگه هرمز و از جمعه تا دوشنبه دریای عمان مواج است.

ضیائیان همچنین دمای هوا و وضعیت جوی پایتخت را برای سه روز آینده پیش بینی کرد و گفت: امروز پنجشنبه (9 دی ماه) دمای هوای تهران بین 0 تا 9 درجه سانتی گراد در کمترین و بیشترین، فردا جمعه بین صفر و 8 درجه و بعد از فردا و شنبه بین منفی یک تا هفت درجه سانتیگراد متغیر است.

وی افزود: همچنین طی این سه روز آسمان تهران صاف با مه و غبار محلی تا ساعاتی دیگر پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید