بارش برف و باران از فردا در 15 استان / آلودگی هوا از 2 روز آینده در شهرهای بزرگ

ساعت: 20:00
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789800

این را معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اعلام کرد

عسگری گفت: سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری هوای آرامی را در کشور خواهیم داشت و به این ترتیب غلظت آلاینده های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اصغر محمد اصغری درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت: اواخر امشب سامانه بارشی از غرب وارد کشور می شود و تا بعدازظهر فردا در کشور فعال است و در استان های کرمانشاه، لرستان، کردستان، ایلام، همدان، استان مرکزی، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین، قم، شمال خوزستان، غرب اصفهان و غرب چهارمحال و بختیاری موجب بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی می شود.

وی ادامه داد: این سامانه در استان های البرز و تهران و همچنین ارتفاعات گیلان، مازندران و سمنان بارش های پراکنده ایجاد می کند.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فعالیت این سامانه بعدازظهر فردا 15 آذرماه در شرق کشور به نسبت قوی خواهد بود.

عسگری افزود: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری هوای آرامی در کشور خواهیم داشت و به این ترتیب افزایش غلظت آلاینده های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش بینی می شود.

وی افزود: اواخر چهارشنبه و پنجشنبه 18 آذرماه با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور بارش خواهیم داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: افزایش نسبی دما و وزش باد جنوبی در استان های ساحلی خزر اواخر روز سه شنبه هفته جاری تا پنجشنبه پیش بینی می شود.

عسگری در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در روز آینده نیمه ابری، غبار صبحگاهی، گاهی ابری همراه با بارش های پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود. بیشینه و کمینه دمای فردا تهران 12 و 4 درجه خواهد بود.

وی افزود: روز بعد ارومیه و تبریز با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر، شهرکرد با کمینه 6 درجه زیر صفر و زنجان و همدان با حداقل دمای 4 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان هستند. بندرعباس با حداکثر دمای 28 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز است. استان خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: کمینه دمای هوا فردا در 14 استان صفر و زیر صفر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید