بارش برف و باران در 10 استان تا روز چهارشنبه/هشدار زرد هوا برای استان های جنوبی

بارش برف و باران در 10 استان تا روز چهارشنبه/هشدار زرد هوا برای استان های جنوبی

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه زرد رنگ برای استان های جنوبی کشور از بارش برف، باران و وزش باد شدید در ۱۰ استان از امروز تا چهارشنبه خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و پیش یابی سازمان هواشناسی امروز در استان های بوشهر، فارس، کرمان، یزد، جنوب اصفهان، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب چهارمحال و بختیاری بارش باران، گاهی وزش باد و رعد و برق پیش بینی می شود. و ابرناکی خراسان جنوبی .

در ارتفاعات، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و تگرگ در جزایر شمالی خلیج فارس پیش بینی می شود.

بارش باران روز سه شنبه در جنوب اصفهان، شمال فارس، جنوب یزد، کرمان، خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان ادامه داشت. روز چهارشنبه در کرمان و مناطق سیستان و بلوچستان بارش باران و وزش باد خواهد بود و سامانه بارشی در بعدازظهر از مرزهای شرقی کشور خارج می شود.

آسمان در روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور صاف است و روز جمعه در استان های آذربایجان غربی، شمال شرق آذربایجان و غرب کردستان بارش ابری و پراکنده پیش بینی می شود.

پیش بینی می شود در ساعات اولیه سه روز آینده غلظت آلاینده های جوی در شهرهای تهران و کرج افزایش یابد. طی 2 روز آینده در مناطق جنوبی و جنوب شرق کشور کاهش موقت دما و در مناطق شمالی افزایش تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

توضیحات سیستم: افزایش باد و ارتفاع موج

زمان شروع: بعدازظهر دوشنبه 12/08/1301

مهلت : چهارشنبه بعدازظهر 1301/12/10

نوع خطر: افزایش ارتفاع موج در ساحل تا 1 متر و در دریا تا 1.5 متر.

حوزه بهره برداری: مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دورافتاده استان های بوشهر و هرمزگان.

اثر خطر: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس ماهیگیری، احتمال آسیب به شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج کشتی ها از بنادر و احتمال آسیب به دریاهای دریایی. امکانات و در دریا.

توصیه: پرهیز از فعالیت های تفریحی به ویژه غواصی و شنا، محدودیت حرکت شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق های ماهیگیری و تفریحی، اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب، جمع آوری تورهای ماهیگیری و محدودیت فعالیت های دریایی در ساحل و دور از ساحل.

دیدگاهتان را بنویسید