بارش برف و باران در پایان هفته در 16 استان / هشدار زرد هوا برای 2 استان

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف، باران و وزش باد تا آخر هفته در 16 استان کشور خبر داد و برای 2 استان اخطار زرد صادر کرد.

بر اساس نقشه های همدیدی و پیش یابی سازمان هواشناسی امروز در مناطق کرمان، یزد، شرق هرمزگان، خراسان جنوبی و استان های سیستان و بلوچستان بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود.

در جنوب شرق کشور وزش باد با کاهش نسبی دما گاهی همراه با گرد و خاک و در ارتفاعات استان های خراسان جنوبی و کرمان بارش برف پیش بینی می شود.

با گذر دوره ای امواج جوی متوسط ​​جوی از غرب کشور در روز دوشنبه در مناطق جداگانه واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور افزایش ابر، در نقاطی رگبار خواهد بود. از باران و رعد و برق و باد.

روز سه شنبه در نواحی شمال غربی و دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران و استان های خوزستان، کوگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، غرب فارس و بوشهر ابرنکی بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. . در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، روز چهارشنبه در غرب کشور، جنوب آذربایجان غربی و کردستان بارش باران و برف خواهد بود. این وضعیت روز پنجشنبه در غرب، جنوب غرب و در استان های بوشهر، غرب فارس، جنوب اصفهان، شمال غرب آذربایجان و آذربایجان شرقی ادامه دارد.

آلودگی هوا تا روز سه شنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت واقع در دامنه های شمال غربی، غربی و جنوبی البرز ادامه دارد. در روزهای دوشنبه تا آخر هفته در اکثر مناطق کشور افزایش نسبی دما مشاهده می شود.

توضیحات سیستم: تداوم پایداری هوا

مهلت: صبح سه شنبه مورخ 22/09/1401

نوع خطر: افزایش غلظت آلاینده و کاهش کیفیت هوا

محل کار: تهران، کرج

اثر خطر: افزایش غلظت آلاینده، کاهش کیفیت هوا به سطح ناسالم برای همه گروه ها.

توصیه: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت سایت‌های صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای همه گروه‌ها، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها به سطوح ناسالم.

دیدگاهتان را بنویسید