بارش برف و باران از فردا در ایران / کدام استان ها بارندگی می کنند؟ هوای تهران در دو روز آینده


ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807294

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از فردا (۲۱ بهمن) و کاهش دما تا ۹ درجه سانتی گراد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی و مدیریت بحران کشور گفت: در روز چهارشنبه (22 بهمن) آسمان در اکثر نقاط کشور صاف و آرام و در شمال روند افزایش نسبی دما حاکم خواهد بود. . کشور “.

وی افزود: روز پنجشنبه (22 بهمن) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به مناطق شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش برف، باران و وزش باد شدید موقتی خواهد بود. در غرب آذربایجان غربی و کردستان بارش شدید باران پیش بینی می شود. بعد از ظهر در جنوب غرب وزش باد شدید همراه با گرد و خاک دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور ادامه داد: روز جمعه (22 بهمن ماه) پهنه بارشی علاوه بر شمال غرب و غرب کشور، مناطقی از دامنه های جنوب غربی و جنوبی البرز واقع می شود. در قزوین، البرز و تهران «با جریانات شمالی دریای خزر ابر و بارندگی در گیلان و مازندران آغاز می شود.

به گفته ضیائیان روز شنبه 22 بهمن ماه، ابر و بارش در دامنه های شمال غرب و جنوب البرز در قزوین، البرز و تهران به تدریج کاهش می یابد و این سامانه در نیمه غربی، جنوب غربی، نیمه شمالی فارس، بوشهر و کرمان فعال می شود. ، اصفهان، یزد و خراسان و سواحل شمالی کشور. بارش ها در غرب کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شمال و شرق خوزستان و غرب اصفهان فراوان خواهد بود.

وی افزود: روز یکشنبه 24 بهمن ماه در برخی نقاط نوار شرقی شرق اصفهان و فارس و همچنین در سواحل شمالی بارش باران و برف گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود و این سامانه به تدریج از شرق خارج می شود. بعدا . روز دوشنبه 25 بهمن ماه در نوار شرقی و سواحل شمالی کشور وزش باد ملایم و بارش خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی با اشاره به کاهش دما در برخی نقاط کشور گفت: از روز جمعه تا یکشنبه (12 تا 24 بهمن) در سواحل شمالی و شمال شرق کشور. کاهش 7 تا 9 درجه ای دما در دامنه های شمال غرب، غرب و جنوب البرز بین 5 تا 7 درجه سانتی گراد کاهش دما کاهش یافت.

وی افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه (24 و 25 بهمن) در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و افت موقت دما حدود 7 تا 9 درجه سانتیگراد و در برخی نقاط گرد و خاک پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، خلیج فارس بعدازظهرهای شنبه و یکشنبه (22 و 24 بهمن) و دریای عمان در روزهای یکشنبه و دوشنبه (14 و 25 بهمن) مواج خواهد بود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۲ بهمن ماه) نیمه ابری همراه با غبار محلی، بعد از ظهر به تدریج ابری، گاهی بارش متناوب باران و وزش باد. با کمینه دمای 6 حداکثر دما 15 درجه سانتیگراد و در روز جمعه (21 بهمن) ابر متغیر و غبار محلی، بعد از ظهر بتدریج ابری، در برخی نقاط بارش کوتاه مدت و وزش باد همراه با حداقل دما 5 و حداکثر 14 درجه سانتیگراد.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (22 و 22 بهمن) بندرعباس با دمای 26 و 25 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 7- و 3- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید