ورود سامانه جدید بارشی به کشور از فردا/ کاهش دمای 10 درجه در سواحل شمالی


ساعت: 09:40
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1812983

سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی فردا به کشور خبر داد و افت 8 تا 10 درجه ای را در برخی نقاط کشور پیش بینی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در برخی نقاط استان های کرمان، فارس، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بارش باران، رعد و برق، رگبار موقت، وزش باد شدید موقت و بارش برف پیش بینی می شود.

با معرفی سامانه جدید بارشی، از اوایل فردا یکشنبه 15 اسفندماه با ورود سامانه جدید بارشی به کشور در بعدازظهر و بارش برف و باران در غرب، شمال غرب، زاگرس مرکزی و جنوب، بارش متناوب در خراسان رضوی پیش بینی می شود. کوه های البرز همچنین وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

دوشنبه، علاوه بر مناطق مذکور، دامنه سامانه بارشی شامل ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان، سواحل دریای خزر و بخش هایی از مرکز و شمال شرقی است. کشور. هوای ابری و بارش باران روز سه شنبه در مناطق شمال شرقی و کوهستانی آلبورگ پیش بینی می شود.

از بعدازظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی، بارش ها در نواحی غربی از سر گرفته می شود و به تدریج مناطق غربی، زاگرس مرکزی و ارتفاعات غربی البرز را تحت تاثیر قرار می دهد.

وزش باد شدید از امروز و فردا در دامنه های جنوب شرقی، شرقی و جنوبی البرز و همچنین در مناطق مستعد گرد و خاک پیش بینی می شود.

همچنین از امروز تا دوشنبه دمای هوای دریای خزر 8 تا 10 درجه کاهش و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 6 تا 8 درجه افزایش می یابد.

بیشینه و کمینه دمای پایتخت در روز شنبه 14 و 4 و در روز یکشنبه 15 و 6 درجه سانتیگراد خواهد بود.

در 24 ساعت گذشته ورامین با دمای 20 درجه سانتیگراد و فیروزکوه با دمای منفی 3 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان تهران بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید