هوای آخر هفته چهارمحال و بختیاری غبارآلود شد/ سامانه بارشی از شنبه شروع به کار کرد


ساعت: 12:00
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834549

مهران رئراگپور گفت: در روزهای آخر هفته با افزایش سرعت باد، دوباره کیفیت هوا کاهش می یابد و هوا غبارآلود می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهران رائراگپور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: گرد و غبار از جنوب عراق، شمال عربستان و بخش هایی از خوزستان به دلیل وزش باد و خشکسالی به دلیل بارندگی کم وارد استان شده است.
وی با بیان اینکه این شرایط برای امروز و فردا به تدریج کاهش می یابد گفت: در روزهای پایانی هفته با افزایش سرعت وزش باد در استان مجدداً همین شرایط حاکم خواهد شد.
چراغ پور افزود: در 24 ساعت گذشته بارندگی در استان به ویژه در نیمه غربی استان داشته ایم که بیشتر آن در ایستگاه چلگرد با 12 میلی متر و دوابسماسی با 5 میلی متر بوده اما در سایر مناطق از جمله بن، سورشجان و … فارسان کمتر از یک میلیمتر ثبت نام انجام شد.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: شرایط ناپایدار امروز ادامه دارد و بعد از ظهر افزایش ابر، افزایش سرعت باد و در برخی مناطق به ویژه نیمه غربی از جمله شهرستان های کوهرنگ، فارسان و اردل ظهور بارش های بهاری پیش بینی می شود. دور از انتظار است
وی ادامه داد: برای روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه پدیده خاصی پیش بینی نمی شود و آسمان صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد همراه است.
چراغ پور خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم در روزهای ابتدایی هفته آینده شاهد بارش شدید باران و بارش های بهاری در روستاها باشیم.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از نظر دمایی صبح امروز برای اکثر مناطق افزایش نسبی دما داشتیم و چلگرد با کمینه دمای هفت درجه سردترین ایستگاه استان بود و در عین حال دمای هوا در شهرکرد بالاتر از 9 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
وی از کاهش نسبی دما برای فردا در کمینه دما خبر داد و خاطرنشان کرد: در بیشینه دما تمایل به افزایش خواهیم داشت.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید