پیش بینی قیمت دلار در ماه های آینده | آیا دلار ضعیف می شود؟

پیش بینی قیمت دلار در ماه های آینده |  آیا دلار ضعیف می شود؟

تغییر دستورالعمل بانک مرکزی برای تامین ارز با کارت ملی و گام های موثر دولت در توسعه روابط بین الملل از جمله عوامل موثر بر کاهش ارزش ارز در روزهای گذشته و آینده است. و ماه ها

بازار دلار نیز مانند بازار طلا نمی تواند در کوتاه مدت سقف قیمتی جدیدی را ثبت کند و حتی در صورت افزایش قیمت آن در تعطیلات در بازار غیررسمی و مجازی، این افزایش پس از یک روز از بازگشایی بازارها به طور جدی اصلاح خواهد شد. . .

در حال حاضر در میدان فردوسی و بازار غیر رسمی دلار به محدوده قیمتی 49 هزار تومان رسیده است و از نظر تعداد معاملات رکود جدی تری نسبت به قبل نشان می دهند. اما چرا قیمت دلار به این سرعت کاهش یافت و روند جدید آن به چه سمتی خواهد رفت؟

چرا قیمت دلار کاهش یافت؟

آنچه امروز در بازار غیر رسمی شاهد بودیم کاهش نرخ دلار و ورود آن به محدوده 49 هزار تومان و افزایش فروشندگان در بازار است. واضح است که کاهش تقاضا برای اسکناس دلار پس از تعطیلات فروردین و همچنین خوش بینی های ایجاد شده در روابط بین الملل از افتتاح سفارت عربستان تا اخبار مختلف از افتتاح، به کاهش نرخ دلار کمک کرد.

نرخ فردای دلار امروز در بازار غیر رسمی به 48 هزار و 800 تومان رسید که حاکی از پیش بینی فعالان بازار ارز از کاهش بیشتر نرخ است.

تنها یک روز پس از پایان تعطیلات 13 روزه نوروزی، با افت چند هزار تومانی قیمت دلار مواجه شدیم که موید آن است که بخشی از افزایش قیمت های غیررسمی صرفا مجازی و در چارچوب قیمت گذاری بوده است. از این رو قیمت دلار در بازار غیررسمی آرام شده و به تدریج به پایین ترین نرخ خود در اسفندماه یعنی 44 هزار تومان رسیده است و به نظر می رسد قیمت دلار و روند کاهشی آن همچنان ادامه داشته باشد، اما دو چیزهای بسیار مهم را می توان در جهت تقویت یا محدود کردن این آرامش دید.
دو عامل بر قیمت دلار در ماه های آینده تاثیرگذار است

در تبیین عوامل موثر بر قیمت دلار در ماه های آتی می توان ابتدا به اقدامات سیاستمداران به ویژه بانک مرکزی به عنوان مرجع پولی اشاره کرد که تاکنون با هدف ایجاد محدودیت در بازار اسکناس و بازار اسکناس بوده است. بازار غیررسمی و در پاسخ به نیازهای واقعی و ضروری ارز گام برداشت.

به عنوان مثال بانک مرکزی در دستورالعمل جدید خود که فروش ارز به صورت قبوض تحت عنوان «تامین نیازهای اساسی» است، یعنی. فروش دلار با سهمیه ملی کارت، از پرداخت مستقیم قبوض به متقاضی خودداری می کند و از روش واریز به حساب استفاده می کند. ارز متقاضی توسط بانک ها تغییر می کند که در برخورد با دلال ها و اتفاقاتی مانند اجاره کارت ملی و … بسیار موثر است.

در واقع بر اساس دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای دریافت دلار سهمیه ای باید 365 روز از آخرین باری که فردی از کد ملی خود برای دریافت ارز استفاده کرده است گذشته باشد و پس از آن باید حساب پس انداز ارزی افتتاح کند. در یکی از بانک ها .state و برای افتتاح حساب مبلغی معادل 100 دلار (حدود 4 تا 5 میلیون تومان) در حساب بانکی قرار داده سپس پس از ثبت نام و ادامه مراحل قانونی، بانک نسبت به شارژ حساب ارزی اقدام خواهد کرد. از شخص با مبلغی معادل 2000 یورو و فرد می تواند با مراجعه به آن مراجعه کند

واضح است که افزایش بوروکراسی برای دریافت ارز رمز ملی که واقعاً در هیچ کشوری بویژه کشورهای آسیای شرقی رواج ندارد، صرفاً با هدف مقابله با تقاضای سوداگرانه و مهار فعالیت سوء استفاده کنندگان از کد ملی است. کارت

دومین موردی که بر روند کنونی دلار تأثیر می گذارد، بحث ادامه بازگشایی بین المللی یا رویدادهای مشابه است. در حال حاضر به نظر می رسد بهبود روابط بین الملل در منطقه و جهان تاثیرات جدی در کاهش تلاطم بازار ارز و کاهش قیمت ها داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید