خریداران ربع سکه بانک مرکزی چقدر سود کرده اند؟

خریداران ربع سکه بانک مرکزی چقدر سود کرده اند؟

طی 14 روز معاملات، بیش از 159 هزار قطعه ربع سکه بانک مرکزی در بورس کالا فروخته شد.

سکه طلای رابه بهار آزادی متعلق به بانک مرکزی است، در نماد معاملاتی گواهی سپرده سکه طلای ربع بهار آزادی از خزانه بانک رفاه کارگران با نام «ربع سکه رفاه 0312 (ن)» و نماد «(سکه 0312) است. N 06) “، مورخ 24 آبان ماه، معاملات در بورس آغاز شد و تا پایان معاملات دیروز (چهارشنبه 29 بهمن) 14 روز باقی مانده بود.

طی این 14 روز تعداد 15 میلیون و 959 هزار و 400 قطعه اوراق سکه طلای ربع بهار آزادی متعلق به بانک مرکزی معامله شد و به عبارتی 159 هزار و 594 قطعه سکه ربع بهار توسط بانک مرکزی فروخته شد.

لازم به ذکر است، به مناسبت ایام فرخنده حضرت زهرا (س) و روز زن، بانک مرکزی از روز شنبه (3 دی) 500 هزار قطعه سکه طلا به ربع بهار آزادی از طریق بورس کالای ایران عرضه کرد.

روز گذشته (چهارشنبه 28 بهمن ماه) ربع سکه بهار آزادی 11 هزار و 191 با قیمت 8 میلیون و 55 هزار تومان به مناقصه گران فروخته شد.

تعداد تراکنش‌های سکه‌های سه ماهه بانک مرکزی در روز گذشته 2979 و حجم معاملات 11190 قطعه سکه بوده که با توجه به تفاوت قیمت ربع سکه بانک مرکزی با هر خریدار به‌طور میانگین 3.7 سکه دریافت کرده است. بازار آزاد با رسیدن به حدود یک میلیون تومان، خریداران ربع سکه در روز گذشته حدود 3.7 میلیون تومان سود کردند.

معاملات با گواهی سپرده این نماد به صورت ثبت سفارش انجام می شود، بدین منظور دوره ثبت سفارش خرید از ساعت 9 صبح آغاز و تا ساعت 13 به پایان می رسد.

در دوره ثبت سفارش خرید، خریداران در محدوده نوسان قیمت، سفارش خود را ثبت می کنند. پس از پایان مهلت ثبت سفارش خرید و تا ساعت 15 روز عرضه، بانک مرکزی تمامی اوراق موجود را در دسترس قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش؛ نکته ای که خریداران باید در نظر بگیرند این است که در این مرحله از عرضه ربع سکه کشف قیمت روش حراج چند قیمتی است. یعنی به هر سفارش خرید به نسبت قیمت همان سفارش بدون توجه به قیمت پیشنهادی بانک مرکزی یک ربع سکه تعلق می گیرد، بنابراین خریداران باید قیمت های مناسبی را در بازار ثبت کنند.

البته محدوده نوسان مثبت و منفی 30 (+/- 30) درصدی قیمت پایانی نماد در روز کاری قبل برای سه ماهه سکه صرافی در نظر گرفته شده و ممکن است قیمت پیشنهادی در این محدوده باشد.

همچنین افرادی که بدون پرداخت مالیات موفق به خرید ربع سکه از بورس کالا می شوند می توانند 5 روز کاری پس از انجام معامله با مراجعه به صندوق بانک رفاه ربع سکه خود را دریافت کنند.

لازم به ذکر است، مرحله سوم عرضه سه ماهه سکه بانک مرکزی از چهارشنبه 19 بهمن ماه در بورس کالا آغاز شد و تا پایان معاملات روز چهارشنبه 26 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید