بازار طلا تحت تاثیر مذاکرات رکود/ سیگنال تشدید با خروج خریداران


ساعت: 11:44
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895528

یکی از اعضای هیئت مدیره کانون صنف طلای مازندران اعلام کرد:

محمدرضا نصیری با بیان اینکه بازار طلا و سکه به طور کامل تحت تاثیر اخبار برجام قرار گرفته و مدتی است باثبات و راکد مانده است؛ وی گفت: در حال حاضر هم خریدار و هم فروشنده از بازار معاملات خارج شده اند و همین امر باعث تشدید رکود بازار شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا نصیری در گفت و گو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: بازار طلا و سکه کاملا تحت تاثیر اخبار برجام قرار گرفته و مدتی است که ثابت و راکد مانده است.

وی افزود: نامشخص بودن نتیجه برجام و شایعات متناقض باعث شده تا شاهد تنش قیمتی باشیم و با کوچکترین شایعه برجام، قیمت ها 100 هزار تومان در هر گرم افزایش یا کاهش یابد.

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم خریداران و هم فروشندگان از بازار معاملات خارج شده اند و این امر باعث افزایش رکود در بازار شده است.

نصیری با اشاره به قیمت امروز هر مثقال طلا 5 میلیون و 520 هزار تومان، خاطرنشان کرد: هر گرم طلا در معاملات امروز یک میلیون و 280 هزار تومان محاسبه شد.

وی بیان کرد: در واقع همه قیمت ها خبر هستند و قیمت واقعی در بازار وجود ندارد.

یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر مازندران تاکید کرد: یکی از چالش های جدی سال جاری جدای از این رکود بازار، موضوع مالیات بر اساس معاملات سال قبل است که چندین برابر متفاوت خواهد بود. از چند ماه آینده که وصول مالیات آغاز می شود، در سال های گذشته اعتراضات و شکایات بسیاری را به دنبال داشت.

وی یادآور شد: این در حالی است که اولین روز کاری سال جاری با یک میلیون و 200 هزار تومان و سکه 11 میلیون تومان آغاز شد که تاکنون افزایش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید