افزایش دلار طلا را گران کرد/ بازار طلا همچنان در رکود است

ساعت: 15:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791244

رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان گفت: افزایش قیمت دلار در سال های اخیر موجب رکود در بازار طلا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید گازانفریون در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی در خصوص علت نوسانات قیمت طلا در روزهای اخیر گفت: نوسانات قیمت طلا به دلیل نوسانات قیمت دلار است.

وی گفت: افزایش و کاهش قیمت دلار چالشی برای اونس جهانی است. قیمت طلا به قیمت دلار بستگی دارد و بر این اساس تغییر می کند.

غضنفریون با بیان اینکه قیمت اونس در دنیا به دلار است نه ریالی می گوید. وی افزود: کاهش قیمت دلار منجر به قیمت طلا می شود و البته افزایش قیمت دلار باعث افزایش قیمت طلا نیز می شود.

رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان در پاسخ به اینکه پیش بینی می کنید چه زمانی قیمت طلا تثبیت می شود، گفت: ثبات قیمت طلا بر عهده دولت است و تا زمانی که بتوانند قیمت طلا را کنترل کنند. دلار، قیمت طلا می تواند ثابت و حتی پایین تر بماند.

وی افزود: ثبات قیمت طلا بستگی به سیاست دولت دارد و در صورت توافق در مذاکرات، قیمت طلا 100 درصد کاهش می یابد.

گازانفریون گفت: در این شرایط فعلا این نوسانات ادامه دارد تا ببینیم نتیجه مذاکرات هسته ای چه خواهد شد. ادامه دهید، طلا دوباره گران می شود.

رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان با بیان اینکه در مورد دلار نیز همین موضوع وجود دارد، خاطرنشان کرد: قیمت جهانی اونس مدت‌هاست که ثابت بوده و بین 1.6 تا 1.9 میلیون دلار است، اما قیمت دلار از 24 به بالا به 30 هزار تن رسید و این چالش را به چالش کشید.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار موجب رکود در بازار طلا شده است، گفت: افزایش قیمت طلا باعث کاهش فروش می شود زیرا قدرت خرید مردم کاهش می یابد.

گازانفریون با بیان اینکه کارمندان تا جایی که می توانند برای کاهش قیمت ها در حال پیشرفت هستند، خاطرنشان کرد: اکنون قدرت خرید مردم به دلیل افزایش قیمت طلا کاهش یافته است و جوانانی که قصد ازدواج دارند به دلیل گرانی طلا نقره می خرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید