به صفر رساندن اثر دلار در اقتصاد غیرممکن است/ اکثر ارزها با دلار سنجیده می شوند/ موفقیت چین در مبادله از طریق ارزهای ملی نتیجه رشد پایدار و فزاینده اقتصادی و ذخایر ارزی دلار و طلا طی سالیان متمادی است. ; ما هیچ کدام از این شرایط را نداریم

به صفر رساندن اثر دلار در اقتصاد غیرممکن است/ اکثر ارزها با دلار سنجیده می شوند/ موفقیت چین در مبادله از طریق ارزهای ملی نتیجه رشد پایدار و فزاینده اقتصادی و ذخایر ارزی دلار و طلا طی سالیان متمادی است. ;  ما هیچ کدام از این شرایط را نداریم

مجیدرضا حریری، رئیس هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با تاکید بر اینکه امکان کاهش وابستگی به دلار وجود دارد، گفت: در شرایط فعلی باید تمام منابع ارزی در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد تا از بهینه استفاده کنید، زیرا تمام درآمدهای ارزی برای تجارت کافی نیست.

مجیدرضا حریری، رئیس هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با بیان اینکه مبنای ارزش گذاری ارزهای مختلف همچنان دلار است، گفت: فرقی نمی کند دلار باشد یا یوان، ین و یورو. اساس ارزش گذاری ارز هستند، زیرا اکثر ارزها اکنون با دلار اندازه گیری می شوند.

به گزارش تسنیم، وی موفقیت چین در مبادله از طریق ارزهای ملی را نتیجه برقراری ثبات اقتصادی و افزایش رشد اقتصادی و داشتن ذخایر ارزی دلار و طلا طی سالیان متمادی دانست و افزود: هیچ کدام از این شرایط را نداریم.

رئیس هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با تاکید بر اینکه امکان کاهش وابستگی به دلار وجود دارد، در عین حال خاطرنشان کرد: نمی توان تاثیر دلار بر اقتصاد را به صفر رساند. اما برای کاهش تاثیر دلار بر اقتصاد، ابتدا باید تصمیم بگیریم که چگونه می خواهیم حوزه پولی و مالی و اقتصاد کلان را مدیریت کنیم و همچنین مشخص کنیم که ترکیب سبد ارزی و معاملات چه ارزی باید متاثر شود.

حریری با بیان اینکه الگوی التقاطی در اقتصاد جواب نمی دهد، تصریح کرد: در برخی موارد تابع اقتصاد باز هستیم و حتی از آمریکا آزادتر هستیم، اما در برخی موارد نهادینه شده و یک اقتصاد سوسیالیستی را اجرا می کنیم. حتی از اتحاد جماهیر شوروی سابق. حتی سوسیالیست تر.

وی سیاست های متعدد و متناقض ارزی را نشانه سردرگمی و سردرگمی در اقتصاد کلان دانست و افزود: باید روش شناسی مشخصی برای مدیریت اقتصاد کشور داشته باشیم و بر اساس این مدل ابزارهایی را بدون سوگیری و سلیقه شخصی تعریف کنیم.

رئیس هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین معتقد است در شرایط کنونی باید تمام منابع ارزی در اختیار بانک مرکزی باشد تا از آن ها استفاده بهینه کند چرا که همه درآمدهای ارزی برای تجارت کافی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید