رونق بازار مسکن با سه برابر شدن قیمت طرح ملی مسکن / افزایش 80 درصدی رکود بازار مسکن نسبت به گذشته


ساعت: 13:26
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812712

این کارشناس مسکن از افزایش سه برابری قیمت مسکن در طرح نهضت ملی خبر داد و گفت: با شرایط موجود و کمبود قدرت خرید مسکن ملی برای مردم، شرایط بازار مسکن در حالی شعله ور شده است که در همین شهر سمنان در منطقه مسکونی مهر و تجهیزات آن را بین 5 تا 7 میلیون تن خریداری کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید گرامینفر مشاور املاک سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص آخرین وضعیت بازار مسکن گفت: افزایش قیمت مصالح ساختمانی رکود کاملی را در بازار مسکن ایجاد کرده است.

گرامیان فر با بیان اینکه اکثر معاملاتی که در حال حاضر انجام می شود نیازمند مسکن است، افزود: افرادی که به شدت نیازمند مسکن هستند در این شرایط مجبور به خرید مسکن هستند و با وجود این شرایط دلیل دیگری برای خرید وجود ندارد. “

این کارشناس مسکن با اشاره به وجود رکود بالای 80 درصدی در بازار مسکن نسبت به سال گذشته تصریح کرد: از سال گذشته وضعیت مسکن هر روز که می گذرد نامطلوب تر شده و رکود بزرگی را در بر می گیرد.

وی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن گفت: در ابتدای این طرح شرایط عالی بود. قرار بود با متری 2.5 میلیون تن فروخته شود که شاید افراد زیادی را شامل شود اما با تغییر تعرفه به بیش از 7 میلیون تن «خرید عمومی از بین رفته است.

گرامانفر از افزایش سه برابری قیمت مسکن در طرح نهضت ملی خبر داد و گفت: با شرایط موجود و کمبود قدرت خرید مسکن ملی برای مردم، شرایط بازار مسکن کمی شعله ور شد، در حالی که در همین شهر سمنان در منطقه مسکونی مهر وی تجهیزاتی بین 5 تا 7 میلیون تن خرید.

این کارشناس مسکن با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن نیاز به شفاف سازی دارد، تصریح کرد: باید قیمت نهایی اعلام شود و دیگر نوسان قیمتی وجود نداشته باشد تا در صورت وقوع این اتفاق در بازار مسکن سردرگمی ایجاد نشود. مسکن ارزان پلمپ می شود.

وی از افزایش 100 درصدی اجاره بها و قیمت مسکن از دولت قبل تا کنون خبر داد و گفت: متاسفانه به دلیل افزایش قیمت مصالح و رکود بازار و موارد دیگر افزایش شدید اجاره بها شده است.

گرامیان فر با بیان اینکه تعداد مسکن های استیجاری در سمنان بسیار محدود است، تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر مالکان سمنانی واحدهای خالی خود را اجاره نمی دهند، بنابراین بحث اجاره مسکن در سمنان مشکل بزرگی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید