قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران / رکود بازار مسکن تشدید شد + جدول قیمت

قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران / رکود بازار مسکن تشدید شد + جدول قیمت

اگرچه قیمت مسکن خود باعث رکود بازار شد، اما اکنون تغییرات در بازار ارز و جامعه رکود بازار مسکن را پیچیده‌تر کرده است.

قیمت مسکن امروز 27 آبان 1401 در برخی از مناطق تهران به شرح زیر است.

مشاوران املاک از رکود در بازار مسکن خبر می دهند. به این ترتیب روند معدود تراکنش هایی که قبلا انجام شده نیز مختل می شود که می توان آن را یک عارضه جدید نامید.

بازار مسکن از تیرماه دچار تلاطم شده و رشد قیمت آن تقریبا متوقف شده است. اما از اوایل آبان ماه، هر دو طرف عرضه و تقاضا دچار نوعی انفعال شدند. برخی از فروشندگان پیشنهادات خود را حدود 5 درصد افزایش داده اند. تا زمانی که خریدار در بازار وجود نداشته باشد. در واقع قیمت ها در برخی مناطق به صورت اسمی افزایش یافته است.

یکی از مشاوران املاک شمال تهران درباره وضعیت فعلی بازار املاک گفت: در حال حاضر جو روانی وارد بازار املاک شده است و افراد کمی در حال خرید و فروش هستند. وقتی دلار کمی حرکت می کند، خریداران و فروشندگان خودداری می کنند تا ببینند اوضاع چگونه پیش می رود. البته در این بازار رکودی تعداد فروشندگان به مراتب بیشتر از خریداران است، اما به هر حال برخی افراد محافظه کار از فروش خودداری می کنند. برخی دیگر قیمت های خود را افزایش دادند. دلالان بر این باورند که تغییرات در بازار ارز و سهام می تواند بر بازار املاک و مستغلات تاثیرگذار باشد.

وضعیت مسکن در جنوب شرق تهران

یکی دیگر از بنگاه های معاملات ملکی در جنوب شرق تهران نیز بیان کرد: نمی توانم بگویم فروشنده ای وجود ندارد. فروشنده هست، اما نرخ را پایین نمی آورند تا معامله کنند. بازار مسکن یک بازار امن است که از سرمایه در برابر تورم محافظت می کند. طرف می گوید اگر خانه را بفروشم پول را کجا بگذارم تا ارزش پولم حفظ شود؟ بنابراین فعلا دست در دست هم گرفته است. خریدار نمی تواند خرید کند. البته معاملات نسبت به ماه گذشته اندکی افزایش یافته است اما چندان محسوس نیست. شاید تعداد معاملات 10 درصد افزایش داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش قیمت برخی مصالح ساختمانی گفت: آهن و میلگرد در روزهای اخیر افزایش قیمت داشته است زیرا آهن با دلار بالا و پایین می شود. به نظر می رسد Unolith قیمت آن افزایش یافته است. تولیدکنندگان این افزایش ها را بر اساس قیمت واحدهای آنلاک شده محاسبه می کنند. اگر محصولات نیمه تمام وارد بازار شود قطعا قیمت آنها متفاوت خواهد بود.

قیمت پیشنهادی مسکن در تهران

اشکان یکی از مشاوران املاک غرب تهران نیز گفت: به دلیل مشکل دلار، فروشنده املاک کمتری دارد و در حال حاضر بیشتر پول به سمت بازارهای موازی رفته است. وجوه وارد ملک نشده است، اما اثر روانی خود را روی ملک می گذارد. ممکن است در فاز دوم وجوه به این سمت بیاید اما هنوز سرمایه سنگین وارد بازار مسکن نشده است. در یک کلام می توانم بگویم رکود بازار را متوقف نکرده و وضعیت خرید و فروش جالب نیست.

انتقال سهام مسکن به بازارهای موازی

عباس زینلی کارشناس بازار مسکن با تحلیل شرایط فعلی این بازار گفت: در بازار واقعی تقاضا و عرضه متناسب با یکدیگر هستند. اما اگر سیاست های کنترلی دقیق و منظمی برای کنترل عرضه و تقاضا وجود نداشته باشد، بهار بازارها آرام می گیرد.

وی افزود: در حال حاضر این احساس وجود دارد که تغییراتی در قیمت ارز ایجاد می شود. بنابراین ممکن است در شش ماه آینده مقداری وجوه از بخش‌های تولیدی یا سپرده‌های بانکی به بازارهای موازی منتقل شود.

زینعلی درباره تاثیر نوسانات احتمالی بازارهای رقابتی مسکن بر این بخش گفت: معاملات مسکن در بن بست است و احتمالا این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت. من معتقدم که نباید تغییرات ناهماهنگی ایجاد شود و روند فعلی تا پایان سال ادامه خواهد داشت. در چنین شرایطی قیمت خانه کاهش نمی یابد بلکه از افزایش شدید آن کاسته می شود. در حال حاضر بسیاری از افرادی که می خواهند پروژه ای را راه اندازی کنند به بازارهای موازی رفته اند تا سود کوتاه مدتی را برای آنها به ارمغان بیاورند.

این کارشناس بازار مسکن گفت: مسکن، ارز، طلا و بورس چهار بازار رقابتی هستند که توسعه آنها معمولا در میان مدت و بلندمدت اتفاق می افتد. در برخی موارد، اثرات بازارها بر یکدیگر فوری است. این بدان معناست که بخش مسکن ممکن است با حرکت سرمایه به دلار کمی وقفه پیدا کند، اما در نهایت این تاخیر را جبران خواهد کرد.

راه حل متعادل سازی در بخش های اقتصادی

وی برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا به ایجاد تعادل بین بخش های اقتصادی فکر کرد و افزود: در حال حاضر با عدم تعادل در بازارها مواجه هستیم و این بخش ها ویژگی های مشابهی دارند. زمانی که خروجی صنایع و بخش‌های تولیدی وضعیت مناسبی نداشته باشد یا به اندازه کافی تامین نشود، قیمت سهم در بورس نیز دچار نوسان می‌شود. از سوی دیگر مداخلاتی در بورس وجود دارد که مداخلاتی در بازار طلا و ارز است. این اقدامات تأثیر ریشه ای ندارد.

این کارشناس بازار مسکن ادامه داد: سرمایه گذار به سرعت نقاط ضعف را پیدا می کند و به آن سمت می رود; چون به دنبال سود کوتاه مدت است. در یک دوره بورس بالا می رود و صندوق ها به آن سمت می روند. در مقطعی بازار مسکن از این وضعیت آسیب می بیند و در مقطعی دیگر در بازار ارز اتفاق می افتد. در ایران هیچکس در بلندمدت در بورس سرمایه گذاری نمی کند. همه به دنبال سود سریع هستند. این امکان خروج سریع از یک بازار و ورود سریع به بازار دیگر را فراهم می کند.مسکن

قیمت مسکن در تهران متری 43.7 میلیون تومان است

بر اساس گزارش دو دیده بان آمار، روند نزولی نرخ رشد ماهانه قیمت ها در بازار مسکن تهران که از تیرماه امسال آغاز شده بود، ادامه دارد. براساس اعلام بانک مرکزی، متوسط ​​قیمت هر مترمربع مسکن در تهران به ۴۳.۷ میلیون تومان رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد و نسبت به ماه قبل ۳۸.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین میانگین موزون قیمت آپارتمان در تهران 46.4 میلیون و میانگین محاسبه شده 44.3 میلیون تومان است. بر اساس گزارش بانک مرکزی، تعداد معاملات 5.4 هزار فقره بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل 10.2 و یک درصد کاهش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید