قیمت مسکن در مناطق شرقی تهران چقدر است؟ + جدول قیمت

قیمت مسکن در مناطق شرقی تهران چقدر است؟  + جدول قیمت

روز جدید منطقه چهار شامل محله هایی مانند غرب و شرق تهران پارس، نارمک، پاسداران، مبارک آباد، شیان، لویزان، قاسم آباد، شمیرانو، حکیمیه و حق سفید است. در حال حاضر متوسط ​​قیمت هر مترمربع خانه در منطقه چهار بر اساس معاملات شهریور ماه 1401 معادل 45 میلیون و 526 هزار تومان است که نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است.

مناطق 4، 8، 13 و 14 شرق تهران مناطق مسکونی متوسط ​​محسوب می شوند و قیمت مسکن در این مناطق طی یک سال گذشته بین 31 تا 42 درصد افزایش داشته است. متوسط ​​رشد قیمت در کل شهر تهران در سال گذشته 36 درصد است.

بازار مسکن در منطقه چهار به طور کلی از رونق بیشتری نسبت به سه منطقه دیگر در شرق تهران برخوردار است که اغلب در بین چهار منطقه پر جنب و جوش تهران قرار می گیرد. مهرماه امسال 522 قرارداد خرید و فروش ملک در منطقه چهارم منعقد شد که 8.7 درصد کل معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داد و در بین مناطق 22 گانه رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

منطقه چهارم شامل محله هایی مانند غرب و شرق تهران پارس، نارمک، پاسداران، مبارک آباد، شیان، لویزان، قاسم آباد، شمیرانو، حکیمیه و خاک سفید است. در حال حاضر متوسط ​​قیمت هر مترمربع خانه در منطقه چهار بر اساس معاملات شهریور ماه 1401 معادل 45 میلیون و 526 هزار تومان است که نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است.قیمت هر آپارتمان

منطقه هشت نیز همسایه منطقه چهار محسوب می شود که از جنوب به غرب منطقه چهار امتداد دارد. قیمت هر متر مسکن در منطقه هشت در حال حاضر به طور میانگین 39 میلیون و 617 هزار تومان است که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است. تهرانپارس غرب، نارمک، دردشت، مدائن، هفت حوض، فدک، مجیدیه و وحیدیه از جمله مناطق هشت گانه هستند. این منطقه در شهریورماه امسال 5.6 درصد از کل معاملات تهران را به خود اختصاص داده است که از این نظر رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.

منطقه 13 در بخش جنوبی منطقه هشت و در شرق تهران واقع شده است. این منطقه معمولاً جزو 10 منطقه پرنشاط تهران نیست. در شهریورماه امسال 194 معامله مسکن در منطقه 13 به ثبت رسید که با 3.2 درصد کل قراردادها در رتبه سیزدهم کل مناطق قرار دارد. پیروزی، نیروی هوایی، تهران نو، امامت و نبرد شمال از مناطق منطقه 13 تهران است. قیمت هر متر خانه در منطقه 13 معادل 39 میلیون و 226 هزار تومان است که نسبت به شهریور سال گذشته 31 درصد رشد نشان می دهد.

اما منطقه 14 واقع در ضلع جنوبی منطقه 13 نیز در شرق تهران است. این منطقه یکی از مناطق نسبتا پر تقاضای بازار املاک تهران است که در سال جاری با انجام 310 معامله که شامل 5.1 درصد قراردادها بوده، رتبه هفتم را در بین مناطق 22 گانه تهران به خود اختصاص داده است. انگ، خاوران، سلیمانیه، دولاب، میدان خراسان و هفده شهریور از محله های منطقه 14 هستند. متوسط ​​قیمت مسکن در منطقه 14 بر اساس معاملات شهریور ماه 1401، متری 32 میلیون و 500 هزار تومان است که نسبت به شهریور سال گذشته 42 درصد افزایش داشته است.

چهار منطقه مذکور 22.6 درصد از کل معاملات ملکی تهران را در شهریور 1401 به خود اختصاص داده است. بررسی ها نشان می دهد که اکثر ساکنان مناطق شرقی تهران از طبقه متوسط ​​هستند. اکثر آپارتمان های این مناطق کوچک و متوسط ​​هستند. اما حجم قابل توجهی از واحدهای بزرگ در محدوده غرب تهران پارس برای فروش موجود است که جوابگوی قدرت خرید متقاضیان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید