فهرست شهرهای طرح ملی مسکن / ثبات قیمت مسکن در برخی مناطق کشور

فهرست شهرهای طرح ملی مسکن / ثبات قیمت مسکن در برخی مناطق کشور

روز جدید یک مقام مسئول گفت: آمار و رصد بازار همزمان با اجرای نهضت ملی مسکن حاکی از تثبیت قیمت مسکن در برخی نقاط کشور است.

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر مسکن با بیان اینکه پذیرش داوطلبان برای ثبت نام در طرح ملی مسکن در مدت زمان اعلام شده بسیار خوب بوده است، گفت: امروز تعداد مسکن های ثبت شده بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر گزارش شده است که این یک عدد است. آمار بسیار خوبی است و این آمار نشان از استقبال بسیار خوب مردم دارد.

معاون مسکن وزیر مسکن با بیان اینکه در این مرحله از ثبت نام حدود 520 شهر برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن وجود دارد، گفت: به مرور زمان با توجه به تامین زمین در شهرهای مختلف این امکان فراهم می شود. ثبت نام کنید و طبق آمار اعلام شده در همین 520 شهر، حدود 1.2 میلیون نفر ثبت نام کرده اند و به نظر می رسد تا 28 آبان که آخرین مهلت ثبت نام در این طرح است، تعداد ثبت نام کنندگان به 2 میلیون نفر برسد.

محمودزاده با بیان اینکه اصراری بر ارائه آمار و ارقام اعلامی ندارد، افزود: هدف دولت از اجرای این طرح، اعطای زمین به متقاضیان واجد شرایط است.

وی یادآور شد: در واقع خوشحالیم که هیچکس در ایران مشکل مسکن ندارد و امیدواریم هر روز از تعداد متقاضیانی که در ایران مشکل مسکن دارند کمتر شود اما اکنون با توجه به تعداد زمین ها امیدواریم. که مشکل مسکن در کشور باید برطرف شود.

پردیس ظرفیت ثبت نام متقاضیان را ندارد

معاون مسکن و ساختمان وزیر مسکن با بیان اینکه پروژه های نهضت ملی مسکن هفته به هفته آغاز می شود و تقریباً در تمام سفرهای استانی که در پایان هفته با حضور رئیس جمهور انجام می شود، شاهد وضعیت پروژه ها هستیم. یک ماه و نیم از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن می گذرد اما در این مدت پروژه ها شروع شده و این آمار نشان می دهد که تمام زیرساخت ها برای اجرای این طرح در استان ها و بسیاری از پروژه ها فراهم شده است. در مدت کوتاهی آغاز شده اند.

محمودزاده گفت: در حال حاضر پالایش طرح ها همزمان با ثبت نام متقاضیان آغاز شده و در بسیاری از استان ها طرح ها بازنگری اساسی شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر در شهر پردیس ظرفیت یا زمینی تامین نکرده ایم و شهر پردیس در لیست شهرستان ها نیست.

متقاضیان نباید فریب خرید و فروش طرح های مسکن دولتی را بخورند

معاون مسکن وزیر مسکن با بیان اینکه به هیچ وجه نباید متقاضیان با فروش امتیاز طرح ملی مسکن یا نهضت ملی مسکن گمراه شوند، گفت: در حال حاضر سایت باز است و متقاضیان می توانند ثبت نام کنند. بنابراین از خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن خودداری کنید.

وی گفت: با اجرای نهضت ملی مسکن، آمارها و رصد بازار نشان می دهد که قیمت مسکن در حال تثبیت است و حتی در برخی مناطق قیمت مسکن کاهش می یابد. وی گفت: این بررسی ها نشان می دهد که اجرای این اقدامات در ساخت مسکن ارزان قیمت موثر است.

وی با بیان اینکه امکان ثبت نام برای افراد مجرد نیز وجود دارد، گفت: در این مصوبه 5 گروه از افراد مجرد می توانند در نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند که شامل زنان مجرد بالای 35 سال، معلولیت جسمی و حرکتی، مردان مجرد بالای 45 سال می شود. ، نخبگان دانشگاهی و افراد مبتلا به بیماری خاص می توانند در این طرح ثبت نام کنند.

5 گروه غیروابسته قابل ثبت در نهضت ملی مسکن

1. زنان مجرد بالای 35 سال
2. ناتوانی های جسمی و جسمی
3. مردان مجرد بالای 45 سال
4. نخبگان علمی
5. افراد مبتلا به بیماری های خاص

طبق آخرین آمار 11 کلانشهر دیگر به لیست شهرهایی که متقاضیان می توانند ثبت نام کنند اضافه شده است.

اسامی کلانشهرها و شهرهای جدید که نهضت ملی مسکن در آنها ثبت شده است.

استان آذربایجان شرقی، ساکنان تبریز در شهر جدید سهند
استان اصفهان ساکنان شهرهای اصفهان در شهرهای جدید فولادشهر، شهر جدید بهارستان و شهر جدید مجلسی، اهالی شهرهای لجان، نجف آباد، فلاورجان و خمینی شهر در شهر جدید فولادشهر، اهالی تمامی شهرهای استان اصفهان در اصفهان
ساکنان شهرهای استان البرز (به استثنای نظرآباد) در شهر جدید هشتگرد استان بوشهر ساکنان بوشهر در شهر جدید عالیشهر
اهالی عسلویه، نخل تقی و چاه مبارک شهر جدید نایبند
استان تهران ساکنان تهران در شهرهای جدید پرند، ایوانکی، هشتگرد، رباط کریم و پاکدشت، ساکنان گوام دشت در پاکدشت
ساکنان شهریار، بهارستان، ملارد، ری و قدس در شهر جدید پرند
استان خراسان رضوی ساکنان مشهد، اهالی چناران در شهر جدید گلبهار و اهالی نیشابور در شهر جدید بینالود
ساکنان تمامی شهرهای استان خوزستان در شهرهای جدید شیرین شهر و رامین
استان سمنان ساکنان شهر سمنان در شهر سمنان و شهر جدید ایوانکی ساکنان شهر گرمسار در شهر جدید ایوانکی
استان سیستان و بلوچستان ساکنان شهر زاهدان در شهرهای زاهدان و شهر جدید رامشار و شهر جدید تیس، اهالی شهر چابهار در شهر چابهار و شهر جدید تیس، ساکنان شهر زابل در شهر جدید رامشار
استان فارس اهالی شیراز در شهر جدید صدرا، استان مرکزی ساکنان اراک در شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر، شازند و خمین ساکنان شهر جدید مهاجران
اهالی شهرستان های محلات و دلیجان در شهر جدید امیرکبیر
استان هرمزگان نیز از اهالی شهرستان های بندرعباس در شهر جدید علوی است.

بر اساس این گزارش، افراد ساکن در برخی شهرها می توانند در شهرهای جدید ثبت نام کنند. همچنین افرادی که در این مدت ثبت نام کرده اند ولی شهرهای دیگری را انتخاب کرده اند می توانند با انتخاب شهر جدید مناسب ثبت نام قبلی خود را در سامانه انصراف داده و مجددا ثبت نام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید