معامله پاییزی مسکن در پاییز/ ادامه رکود بازار مسکن

ساعت: 09:58
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1779646

اگرچه برخی از مالکان سعی می کنند قیمت مسکن را به صورت مصنوعی بالا نگه دارند، اما بازار خرید و فروش مهرماه نیز مانند ماه های گذشته راکد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت، بازار مسکن که از ابتدای سال جاری در ثبات و رکود قیمتی به سر می برد نیز متاثر نخواهد شد. گزارش های میدانی حاکی از ادامه کاهش فروش ملک در شاهرود است.

رکود بازار مسکن در شاهرود

حبیب بیکی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک شاهرود در گفت و گو با خبرنگار مرآت از رکود بازار مسکن در این شهر در سه ماه گذشته خبر داد.

بکی با یادآوری جهش 600 تا 700 درصدی قیمت مسکن و ملک در شاهرود از سال 97 تاکنون، افزود: آپارتمانی که در سال 97 به مبلغ 230 میلیون تن خرید و فروش شد، امروز به دلیل خرید کم مردم به 2 میلیارد تن رسید. قدرت در شرایط فعلی هیچ کس خریدار نیست.

وی همچنین به تلاش اتحادیه برای تعدیل قیمت ها اشاره کرد و گفت: در سال 1378 با تشکیل کارگروه قیمت گذاری املاک و اجاره و استفاده از کارشناسان ثبتی، مالی، شهرداری، دادگستری و مشاوران املاک، موفق شدیم تا “کتاب ارزش”. «معاملات عرصه شهرستان شاهرود» اما مورد حمایت فرماندار سابق قرار نگرفت.

بیکی عرضه ناکافی مسکن نسبت به تقاضا در دولت قبل در کنار گرانی مصالح را یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت مسکن عنوان کرد و گفت: اخیرا بود.

عدم اجاره خانه و سردرگمی مستاجران

مرتضی بداگی، نایب رئیس اتحادیه املاک شاهرود نیز به نبود مسکن استیجاری و سردرگمی مستاجران اشاره کرد و گفت: نسبت پرونده های اجاره ای ده برابر پرونده های موجود است.

وی افزود: این امر موجب افزایش قیمت اجاره بها شده تا جایی که در مناطق پایین شهر یک آپارتمان 75 متری با پیش پرداخت 20 میلیون تن ماهانه 1.5 میلیون تن اجاره داده می شود.

برخی افراد 5 تا 10 خانه خالی دارند

محمدعلی لشکری ​​یکی دیگر از کارشناسان صنفی نیز با شناخت نقش مردم در این زمینه گفت: برخی افراد معتمدی هستند که 5 تا 10 خانه را برای منافع اقتصادی خریداری کرده اند و متأسفانه خانه را خالی یا با قیمت های بسیار بالا رها کرده اند. «آنها رانت های بالایی می دهند که دور از انصاف است.

لشکری ​​گفت: از سوی دیگر در این شرایط سخت اقتصادی، تسهیلات 70 میلیون تومانی دولتی تنها مسئولیت احداث 5 تا 6 متری ساختمان را بر عهده دارد و نیاز به حمایت مناسب تری در این زمینه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید