سیگنال جهانی طلا برای قیمت طلا/ آیا طلا امسال رکوردی را ثبت خواهد کرد؟

سیگنال جهانی طلا برای قیمت طلا/ آیا طلا امسال رکوردی را ثبت خواهد کرد؟

قیمت دلار امروز در بازار در نوسان است و در محدوده مشخصی حرکت می کند. این نوسان بر قیمت طلا و سکه نیز تاثیر گذاشته و بازار نوسانات محدودی داشته است.

قیمت طلا امروز 11 خرداد 1402 با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته به دو میلیون و 560 هزار تومان رسید.

قیمت سکه امامی با اندکی کاهش به 32 میلیون و 200 هزار تومان رسید و در همین بازه قیمتی در حال حرکت است. قیمت سکه بهار آزادی 28 میلیون و 180 هزار تومان بود. نیم سکه نیز با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته به 17 میلیون و 200 هزار تومان رسید.

اما روند قیمت ربع سکه با سایر سکه های بازار متفاوت بود و این سکه با اندکی افزایش قیمت به 11 میلیون و 500 هزار تومان رسید. قیمت هر گرم سکه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود.

مسیر قیمت دلار در حال حاضر نامشخص است. اگرچه برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند در روزهای آینده دلار بین 51 تا 52 هزار تومان در نوسان است و نه به کانال بالاتری می رود و نه کانال پایین تری را می بیند. از آنجایی که هیچ رویداد سیاسی خاصی وجود ندارد که بر قیمت دلار تأثیر بگذارد، سیاست اقتصادی دولت نیز هنوز به دلالان پیام نداده است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

در صورت ادامه روند قیمت دلار در همین محدوده باید امیدوار بود که قیمت طلا و سکه تغییر محسوسی نداشته باشد و در محدوده فعلی نوسان داشته باشد.

زیرا همانطور که اخبار سیاسی می گوید حداقل تا سال آینده خبری از مذاکرات هسته ای نخواهد بود و از سرگیری آن مذاکرات یا توقف کامل آن به نتیجه انتخابات آمریکا بستگی دارد.

شرایط کلان اقتصادی و کسری بودجه دولت نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر بازار ارز است که در حال حاضر در نیمه اول سال قرار دارد و پیش بینی نمی شود این کسری در سه ماهه نخست امسال خود را نشان دهد. تجربه سال گذشته نیز نشان داد که کسری بودجه در نیمه دوم سال ظاهر می شود و بر قیمت ارز و طلا تاثیر می گذارد.

اما کارشناسان معتقدند روند بازار طلا و سکه صعودی است. برزو حکشناس کارشناس بازارهای مالی به تجارت نیوز گفت: قیمت جهانی طلا در سال 2023 سقف قبلی را رد می کند و به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. اگر اتفاقات خارج از بازار بر روند قیمت تاثیر نگذارد، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی افزایش می یابد. اگرچه در سال جدید بازار فلز زرد بهتر از دلار رشد خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید