پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته جاری / نرخ ارز و قیمت جهانی، دو عامل موثر بر قیمت طلا


ساعت: 16:26
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894778

محمد کشتی آرای در گفت و گو با دانا مطرح کرد؛

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به تاثیر دو عامل نرخ ارز و قیمت جهانی طلا بر قیمت طلا گفت: افزایش نرخ ارز کاهش قیمت جهانی را پوشش می دهد. طلا و به احتمال زیاد بازار طلا در هفته آینده نوسانات مثبت و منفی یک درصدی را تجربه خواهد کرد.

محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با توجه روند قیمت در بازار طلا و جواهرات وی در هفته گذشته و تاثیرات قیمت جهانی طلا در این روند گفت: در هفته های اخیر روند قیمت جهانی طلا با کاهش شدید همراه بود و امروز که قیمت طلای جهانی خرید و فروش شد. با قیمت 1713 دلار که نسبت به هفته گذشته حدود 27 دلار کاهش داشته است.

وی ادامه داد: البته این شکاف قیمت در روز معاملاتی قبل یعنی شنبه پنجم کاهش حدود 44 دلاری را نشان داد و در این دو روز باز هم شاهد افزایش اندک قیمت بودیم که فاصله کاهش قیمت را کاهش داد.

بیشتر بخوانید:
آخرین تغییرات قیمت ارز، سکه و طلا


نرخ ارز و قیمت جهانی دو عامل موثر بر قیمت طلا هستند

وی تصریح کرد: بیشترین تاثیر بر قیمت طلا نوسانات ارزی و قیمت جهانی طلا است در حالی که یکی از این عوامل قیمت جهانی طلا کاهش یافته است. اما قیمت ارز با توجه به سایه مذاکرات ممکن است جلوه خاصی از خود نشان دهد.

کشتی آرای گفت: این روزها اخبار پس از رد و بدل شدن پیام های ایران و اروپا و اخبار حاکی از دیدگاه طرفین در مذاکرات تاثیرات لحظه ای بر قیمت ارز دارد که با توجه به اخبار اخیر حاکی از آن است که کشور غربی از پاسخ های دریافتی و تاثیر آن بر روی بازار ارز خشنود نیست در بازار ارز شاهد بودیم که برخلاف هفته قبل که دلار کاهشی بود، در چند روز اخیر روندی صعودی به خود گرفت.

وی گفت: از روز چهارشنبه بر اثر این خبر منفی دلار از کانال 28 هزار تومان عبور کرد و در کانال 29 هزار تومان معامله شد و امروز قیمت دلار در کانال 30 هزار تومان بود و در ساعات اولیه روز به قیمت 30 هزار و 50 تومان فروخته می شد.


افزایش نرخ ارز کاهش قیمت جهانی AN را پوشش داد و قیمت ها را ثابت نگه داشت

نایب رئیس اتحادیه طلا فروشان ادامه داد: بنابراین این روزها از یک سو قیمت ارز در حال افزایش است و از سوی دیگر قیمت جهانی طلا در حال کاهش است و این دو مشکل یکدیگر را پوشش می دهد و می توان گفت که با توجه به این روند در روزهای آینده قیمت طلا و فلزات گرانبها با تغییرات جزئی همراه خواهند بود.

وی توضیح داد: به طور کلی باید گفت که در هفته گذشته علاوه بر نوسانات عادی بازار در کل قیمت طلا و سکه روند ثابتی را دنبال کرد که البته و طبیعتا در برخی روزها افت و در برخی روزها افزایش داشت اما در مجموع قیمت ها حدود یک درصد نوسان را نشان می دهد.


توصیه نایب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر به کسانی که قصد خرید دارند

این فعال بازار طلا در پاسخ به پیش بینی روند، گفت: در حال حاضر آخرین اخبار مذاکره به سمت روند بازار است و فعالان بازار باید با در نظر گرفتن این روند خرید و فروش کنند.

وی در ادامه به خریداران توصیه کرد: امروز همان آرامش است بازار طلا و جواهرات دیده می شود و فکر می کنم بهترین زمان برای خرید از منظر مصرفی و بلندمدت است، اما در حوزه سرمایه گذاری موضوع متفاوت است و کسانی که قصد انتقال سرمایه به این بازار را دارند باید در نظر داشته باشند که سرمایه گذارانی که در سال های اخیر سرمایه خود را در این بازار سرمایه گذاری کرده اند و به نظر من حتی در حال حاضر نیز با وجود اینکه مطمئن ترین نوع سرمایه گذاری است، از این سرمایه گذاری سود چندانی نبرده اند. خرید طلا و جواهرات خوب؛ اما کسانی که به دنبال سود بالا در کوتاه مدت هستند قیمت طلا این بازار برای آنها مناسب نیست. اما اگر چنین خریدارانی ببینند که بلندمدت است، می توانند خرید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید