پیش بینی قیمت سکه امامی/ آیا قیمت طلا و سکه باز هم افزایش می یابد؟

پیش بینی قیمت سکه امامی/ آیا قیمت طلا و سکه باز هم افزایش می یابد؟

قیمت طلا و سکه از روز شنبه در حالی شروع به افزایش کرد که محمد کیستی آرای کارشناس بازار طلا و سکه معتقد است این بازار پتانسیل کاهش بیشتر قیمت را دارد و در صورت کنترل بازار دلار شاهد ادامه این روند خواهیم بود. کاهش قیمت طلا و سکه

اقتصاد 24- میناسادات حسینی: قیمت سکه امامی در روز پنجشنبه تا کانال 15 میلیون تومان عقب نشینی کرد و به 15 میلیون و 900 هزار تومان کاهش یافت که معاملات از روز شنبه در کانال 16 میلیون آغاز شد و سطح قیمت 16 میلیون و 100 هزار تومان بود. . پس گرفته شد.

هر گرم طلای 18 عیار نیز که روز پنجشنبه به یک میلیون و 466 هزار تومان کاهش یافت، روز شنبه در زمان نگارش این گزارش به یک میلیون و 488 هزار تومان رسید. قیمت سکه که پیش بینی می شد با عرضه اوراق سکه کاهش یابد، هرچند اندکی کاهش یافت، اما وابستگی قیمت سکه به قیمت دلار باعث شد سکه دوباره کانال 16 میلیون تومانی را به دست بیاورد. همزمان با نوسانات قیمت داخلی دلار و قیمت طلا در جهان.
قیمت طلا و سکه را از کانال مذاکره مطلع شوید

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه به اقتصاد 24 می گوید: قیمت طلا و سکه و ارز به ویژه طلا و سکه به طور مستقیم تحت تاثیر دو عامل اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: آیا دلار افزایش می یابد؟ / معامله گران سکه و دلار منتظر خرید با قیمت های کمتر هستند

وی ادامه داد: این دو عامل عبارتند از: قیمت طلا در بازارهای جهانی و دیگری قیمت ارز در کشور. از هفته گذشته قیمت ارز به دلیل مسائل سیاسی از جمله توقف مذاکرات افزایش یافت و قیمت دلار را از کانال 32 هزار تومان به 37 هزار تومان رساند.

تعادل در بازار طلا و سکه با انتشار اوراق سکه

به گفته این کارشناس بازار طلا و سکه، تغییر کانال دلار از 32 هزار تومان به 37 هزار تومان تاثیر مستقیمی بر طلا و سکه داشت و بازار با نوسانات جدی همراه بود. اما از روز سه شنبه مدیریت بانک مرکزی بر بازار ارز و واگذاری سکه به کاندیداها باعث ایجاد تعادل در بازار شده است.

کشتی آرای ادامه داد: در حال حاضر بازار از بعدازظهر سه شنبه به ثبات نسبی رسیده و قیمت ها به ثبات رسیده است اما به هر حال در چند روز اخیر شاهد نوسانات بوده ایم.

قیمت سکه دوباره کاهش می یابد

این کارشناس بازار طلا و سکه به اقتصاد 24 گفت: افزایش تقاضا از دیگر عواملی بود که باعث رشد حباب سکه شد و با این اقدام بانک مرکزی، حباب سکه نیز در حال کاهش است و بازار در حال حاضر تحت تاثیر دو عامل اقتصادی است. قیمت جهانی قیمت طلا و ارز در بازار داخلی ثابت بوده و بازار به تعادل رسیده است.

کشچی آرای در پاسخ به این سوال اقتصاد 24 که آیا در حال حاضر قیمت سکه در بازار منطقی است، گفت: بله، قیمت سکه در حال حاضر منطقی است. البته پیش بینی می کنم کاهش قیمت دیگری نیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: فکر می کنم بانک مرکزی بازار ارز را اداره می کند. بنابراین بازار به تعادل خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید