رمزگشایی از بازار سکه و طلا؛ آیا ارزش سکه افزایش می یابد؟

رمزگشایی از بازار سکه و طلا؛  آیا ارزش سکه افزایش می یابد؟

رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش قیمت دلار و رسیدن به مرز 40 هزار تومان شاهد سکه 20 میلیون تومانی خواهیم بود، پاسخ داد: با توجه به شرایط فعلی ارز در بازار وجود دارد. بازار به نظر من بانک مرکزی بر بازار حاکم خواهد شد و به نظر نمی رسد دلار تا شب عید به 40 هزار تومان برسد، در آن صورت سکه به نرخ 20 میلیون تومان نمی رسد. از طرفی به طور خلاصه از نظر مدت زمان فکر می کنم با توجه به شرایط موجود قیمت سکه در همان محدوده قیمتی حفظ شود.

در معاملات صبح امروز “دوشنبه” در بازار سکه و طلا، قیمت سکه باز هم افزایش یافت، سکه تمام به 17 میلیون و 50 هزار تومان رسید، نیم سکه نیز 9 میلیون و 200 هزار تومان و ربع سکه را لمس کرد. به 6 میلیون هم رسیدند و دویست هزار تومان قیمت داشتند. از سوی دیگر هر گرم طلای 18 عیار بیش از یک میلیون و 500 هزار تومان معامله شد.

به گزارش فرارو دیروز، پس از افزایش بیش از یک درصدی قیمت اوراق گواهی سکه در معاملات یکشنبه بازار سرمایه نسبت به روز شنبه، بازار آزاد سکه و طلا نیز به این مشکل واکنش نشان داد و متاثر از پیشرفت بازار سرمایه شد. بورس، قیمت سکه تا 17 میلیون تومان افزایش یافت، فعالان بازار سکه و طلا دلیل اصلی این امر را افزایش قیمت دلار به بالای 36 هزار تومان می دانند.

محمد کشتی آرای کارشناس بازار سکه و طلا در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه سکه در معاملات روز یکشنبه ارزش تاریخی خود را شکست، گفت: در معاملات دیروز شاهد بودیم که کل سکه در بالاترین حد تاریخی خود قرار داشت و به بالاترین حد خود رسید. 17 میلیون تومان رد شد، به گونه ای که می توان گفت نرخ فعلی سکه بالاترین قیمت ثبت شده است.

وی افزود: اتفاق نادری که دیروز افتاد این بود که سکه تمام در روز یکشنبه چنین افزایش قیمتی را تجربه نکرد، زیرا با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی انتظار نمی رفت سکه با چنین افزایش قیمتی مواجه شود، اما به دلیل افزایش قیمت افزایش 500 تومانی دلار و قرار گرفتن آن در قیمت 36 هزار تومان، شاهد بودیم که سکه و طلا نیز در بازار با افزایش قیمت مواجه شدند.

کشتی آرای با اشاره به اینکه حباب سکه در حال حاضر دو میلیون تومان است، گفت: در حالی که حباب سکه در هفته گذشته در حال کاهش بود، این هفته افزایش یافته و اکنون به بیش از 2 میلیون تومان رسیده است، این در حالی است که علاوه بر سکه تمام، قیمت سکه نیز افزایش یافته است. هر گرم طلای 18 عیار از مرز یک میلیون و 500 هزار تومان عبور کرده است.

وی افزود: به نظر من به دلیل هیجانی که دیروز در بازار رخ داد و قیمت سکه، طلا و دلار افزایش یافت، تقاضا برای خرید نیز افزایش یافت که یکی از دلایلی بود که قیمت ها را بالا برد، زیرا زمانی که قیمت ها در بازار دلار صعودی هیجانی است، تقاضا برای خرید سکه نیز در حال افزایش است که یکی از دلایل افزایش قیمت سکه در روز یکشنبه در بازار بود.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه بازار جهانی از روز دوشنبه فعالیت خود را از سر می گیرد، افزود: با توجه به اینکه در پایان هفته گذشته اونس با قیمت 1756 دلار در بازار جهانی به کار خود پایان داد. به نظر می رسد از روز دوشنبه طلا در همین محدوده و چندین دلار نوسان خواهد داشت، بنابراین افزایش قیمت جهانی در حال حاضر مشکلی ندارد و نمی توان این مشکل را عاملی برای افزایش قیمت طلا دانست. و سکه در بازار طلا.

کشتی آرای با اشاره به اینکه احتمالا بانک مرکزی از روز دوشنبه مدیریت بازار ارز را برعهده خواهد گرفت، ادامه داد: به نظر نمی رسد بانک مرکزی اجازه دهد نرخ دلار از 36 هزار تومان بیشتر شود، بنابراین اتفاقات روز یکشنبه و عبور نرخ ارز از 36 هزار تومان به نظر می‌رسد ناشی از هیجانات بازار باشد، بنابراین در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار داشت سکه و طلا به روند صعودی خود ادامه دهند و در حالت خوش‌بینانه می‌توان گفت که سکه تمام خواهد شد. در همان محدوده 17 میلیون تومان باقی می ماند و حتی ممکن است با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز اندکی کاهش یابد.

رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش قیمت دلار و رسیدن به مرز 40 هزار تومان شاهد سکه 20 میلیون تومانی خواهیم بود، پاسخ داد: با توجه به شرایط فعلی ارز در بازار وجود دارد. بازار به نظر من بانک مرکزی بر بازار حاکم خواهد شد و به نظر نمی رسد دلار تا شب عید به 40 هزار تومان برسد، در آن صورت سکه به نرخ 20 میلیون تومان نمی رسد. نظر، از طرف دیگر، به طور خلاصه با توجه به شرایط فعلی، فکر می کنم قیمت سکه در همان محدوده قیمت حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید