پیش بینی قیمت طلا و سکه تا شب عید 1402 / قیمت طلا و سکه به کدام سمت می رود؟

پیش بینی قیمت طلا و سکه تا شب عید 1402 / قیمت طلا و سکه به کدام سمت می رود؟

هر سال با نزدیک شدن به عید باستانی ایران، تقاضا در بازار طلا و سکه افزایش می یابد، اما آیا طلا و سکه تا عید گران می شود یا این فرصت خرید خوبی است؟

بازار طلا و سکه هر ساله در ایام نزدیک به عید شاهد افزایش تقاضا است و این افزایش تقاضا شبهه افزایش قیمت طلا و سکه را بیشتر می کند.محمد کشتی آرای معاون سابق طلایی اتحادیه طلا و جواهر تهران می گوید: پس از یک هفته ثبات نسبت به این بازار، اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است.

قیمت طلا و سکه در روزهای منتهی به پایان سال 1401 پس از سه ماه التهاب و جهش قیمتی آرام گرفت تا جایی که هر گرم طلای 18 عیار در روز چهارشنبه 19 بهمن به 2 میلیون و 83 هزار تومان رسید. در عین حال سکه امامی در این کانال مقاومت کرد و در کانال 24 میلیون ایستاد و سکه بهار آزادی نیز پس از رفت و برگشت به کانال 23 میلیون به 22 میلیون و 900 هزار تومان رسید.

همچنین اونس طلا پس از افت شدید قیمت در ابتدای هفته، در دو روز اخیر اندکی بهبود یافته است. فعالان بازار طلا و سکه معتقدند هر ساله با نزدیک شدن به عید تقاضا برای خرید طلا و سکه در بازار افزایش می یابد.

اما سوال اصلی این است که در 40 روز مانده به عید 1402 قیمت طلا و سکه به چه سمتی خواهد رفت و اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است؟

آرامش در بازار طلا و سکه موقتی است؟

محمد کشتی آرای در این خصوص به اقتصاد 24 گفت: قیمت طلا و سکه متاثر از ثبات قیمت دلار و ارز و کاهش قیمت جهانی اونس به حالت عادی بازگشت و آرام گرفت.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در ماه های اخیر نوسانات و جهش قیمت ارز بازار طلا و سکه را مختل کرده است اما اکنون با ورود و مدیریت بانک مرکزی شاهد ثبات قیمت هستیم. دلار و بازار ارز از این رو، عامل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه از بین رفته است.

پیش بینی قیمت طلا از مسیر اونس

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه به نظر می رسد در روزهای آینده شاهد ثبات قیمتی در بازار طلا و سکه باشیم، به اقتصاد 24 گفت: با ثبات قیمت دلار و ارز در کشور، تقاضا برای این بازار افزایش یافته است. برای طلا و سکه در حال حاضر کاهش یافته است.

به گفته کشتی آرای دومین عامل موثر بر قیمت طلا و سکه در کشور که قیمت جهانی هر اونس است نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است و این مشکل باعث ثبات قیمت ها در بازار طلا و سکه شده است. .

روند صعودی حباب ارز متوقف شده است

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با اقتصاد 24 به ثبات نسبی قیمت ها در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد در روزهای آینده با توجه به ثبات نسبی قیمت دلار و ارز. قیمت ها در تهران و کاهش قیمت جهانی هر اونس، قیمت ها حداقل تا چند روز آینده و احتمالا هفته آینده باید شاهد ثبات در بازار طلا و سکه باشیم.

کشتی آرای ادامه داد: قیمت طلا و سکه بر اساس دو شاخص اصلی دقیقاً شاخص های ریالی تعیین می شود. این دو عامل قیمت جهانی طلا و دیگری قیمت ارز است. همچنین دومین عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی، انتقال ربع سکه به بورس توسط بانک مرکزی است که باعث شده حباب سکه گسترش نیابد و روند صعودی آن متوقف شود.

پس آیا لرزش زلزله ترکیه به بازار طلا رسیده است؟

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه زمانی که بازار آرام باشد، معاملات روال عادی خود را پیدا می کند، گفت: در چنین شرایطی از هیجان کاذب در بازار کاسته می شود. این در حالی است که به شب عید نزدیک می شویم و تجربه نشان می دهد که همیشه در شب عید نوسانات زیادی وجود داشته است. با این حال شرایط فعلی ایده آل به نظر می رسد و فکر می کنم در روزهای آینده همان شرایط ایده آل را داشته باشیم.

کشچی آرای در پاسخ به این سوال اقتصاد 24 که آیا الان زمان مناسبی برای خرید است یا خیر، گفت: بازار آرام است و بهتر است زمانی که بازار آرام است خرید و فروش شود زیرا قیمت خرید و فروش واقعی است.

وی در خصوص اینکه آیا زلزله اخیر ترکیه تاثیری بر قیمت طلا و سکه در بازار تهران داشته است، گفت: خیر. اگرچه پس از زلزله ترکیه ارزش لیر کاهش یافت اما این زلزله در اقتصاد ترکیه مشاهده می شود اما ربطی به بازار طلا و ارز ما ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید