پیش بینی قیمت طلا و سکه / دلایل رشد قیمت سکه و طلا در هفته گذشته


ساعت: 09:31
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1900695

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به دلایل افزایش قیمت سکه و طلا در هفته گذشته و انتشار اخبار منفی پیرامون رویدادهای سیاسی منطقه، گفت: پس از این تحولات قیمت اونس جهانی کاهش یافت. با افزایش قیمت همراه شد که در کنار افزایش قیمت ارز موجب افزایش قیمت در بازار طلا و سکه شد.

محمد کشتی آرای در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا; وی با بیان آخرین وضعیت بازار طلا و جواهر اظهار داشت: در هفته گذشته قیمت جهانی طلا تا روز چهارشنبه کاهش یافت; اما از روز پنجشنبه قیمت جهانی هر اونس طلا افزایش یافته است روز شنبه به 1662 دلار رسید و این قیمت در این هفته دوباره به 1665 دلار رسید این میانگین افزایش بیش از 20 دلار در هفته است قیمت جهانی طلا نشان داده شده

بیشتر بخوانید:
پیش بینی قیمت طلا/ جزئیات خرید و فروش آنلاین طلا


ورود دلار به کانال 32 هزار تومان و سیر صعودی انس جاهیلی



وی ادامه داد: از سوی دیگر نرخ ارز در کشور در هفته جاری روندی ثابت با نوسانات کاهشی داشت. اما در دو روز پایانی هفته و پس از انتشار اخبار منفی مبنی بر توقف مذاکرات برجام، هر دلار دوباره تا کانال 32 هزار تومان افزایش یافت و این افزایش نرخ باعث شد. قیمت سکه و طلا که روند نزولی و تقریباً ثابتی را دنبال می کرد، از روز پنجشنبه با افزایش مواجه خواهد شد.

درباره آخرین قیمت ها معاملات سکه و طلا و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته گفت: قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم با 150 هزار تومان افزایش به 14 میلیون و 260 هزار تومان رسید. سکه طرح جدید در معاملات اخیر با بیش از 200 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته حدود 15 میلیون تومان قیمت گذاری شد. نیم سکه حدود هشت میلیون تومان و ربع سکه حدود پنج میلیون تومان و سکه های یک گرمی نیز سه میلیون و 100 هزار تومان قیمت دارند که این سه قطعه هر کدام بیش از 30 هزار تومان افزایش را به ثبت رساندند.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: قیمت هر مثقال طلای 18 عیار در آخرین معاملات هفته با 44 هزار تومان افزایش به پنج میلیون و 980 هزار تومان رسید. هر گرم طلا به طور میانگین در این هفته با 40 هزار تومان افزایش به حدود یک میلیون و 380 هزار تومان در هر گرم رسید.


دوباره حباب سکه افزایش یافت

کسیارایی خاطرنشان کرد: هفته گذشته به دلیل تعطیلات آخر ماه صفر سطح معاملات کاهش یافته بود. اما از روز پنجشنبه مقداری تقاضا در بازار ایجاد شده و معاملات به روال عادی خود بازگشته است. بر این اساس، با افزایش قیمت سکه و طلا در نتیجه افزایش نرخ ارز و قیمت جهانی طلا، حباب سکه دوباره افزایش یافت.

وی توضیح داد: در ابتدای هفته حباب سکه در محدوده یک میلیون و 300 هزار تومان بود که در آخرین معاملات با 200 هزار تومان افزایش حباب آن به یک میلیون و 500 هزار تومان رسید. انتظار می رود حداقل تا اواسط این هفته قیمت ها هست بازار طلا و جواهرات کشور در همان سطوح باقی خواهد ماند و افزایش خواهد یافت کاهش حدود یک درصدی گزارش خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید