پیش بینی قیمت جدید رئیس اتحادیه طلا / آیا باید طلا و سکه بخریم یا نه؟

پیش بینی قیمت جدید رئیس اتحادیه طلا / آیا باید طلا و سکه بخریم یا نه؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در صورت کنترل نرخ ارز با توجه به اینکه تقاضای طلا و سکه در بازار وجود ندارد به ثبات در بازار و حتی کاهش قیمت ها دست خواهیم یافت.

مریم فکری: طلا و سکه به مسیر قبلی خود بازگشته اند و در مسیر صعودی قرار گرفته اند. قیمت هر گرم طلای 18 عیار دیروز در کانال معکوس قرار داشت به طوری که در ابتدای روز وارد کانال یک میلیون و 900 هزار تومان شد اما در میانه روز به کانال قبلی بازگشت. با این حال گزارش ها حاکی از روند صعودی قیمت طلا است.

سکه نیز دیروز کانالی افزایش یافت و در محدوده قیمتی 21 میلیون تومان قرار گرفت.

گزارش ها حاکی از آن است که هر قطعه سکه امامی 21 میلیون و 218 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 899 هزار تومان فروخته شد.

با این حال، اکنون این سوال مطرح می شود که آیا قیمت ها به روند صعودی خود ادامه می دهند یا دوباره وارد فاز نزولی می شوند. در همین رابطه نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: پیش بینی بازار سکه دشوار است و نمی توان گفت تا زمانی که بازار طلا و سکه به کدام سمت می رود. آخر سال یا سال آینده.»

وی افزود: با این حال ممکن است هر روز با نوساناتی مواجه شویم. چه در سطح جهانی و بازارهای جهانی و چه در سطح داخلی. بر این اساس، پیش بینی بازار تا حدودی دشوار است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: به نظرم باید بگذاریم شرایط فعلا و واقعیت بازار حرف بزند. اما می توانم بگویم که اگر نرخ ارز کنترل شود، با توجه به اینکه تقاضای طلا و سکه در بازار وجود ندارد، به ثبات در بازار و حتی کاهش قیمت ها دست خواهیم یافت.

بذرافشان خاطرنشان کرد: در مجموع باید دید شرایط اونس طلای جهانی، بازارهای داخلی و سیاست های بانک مرکزی چگونه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر بانک مرکزی وارد بازار شود و کنترل و ثبات قیمت ارز افزایش یابد می تواند نقش مهمی در ثبات و حتی کاهش قیمت طلا و سکه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید