زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است/ سکه بخریم یا طلا؟

زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است/ سکه بخریم یا طلا؟

قیمت طلا و سکه در روز دوشنبه 28 تیر 1402 در سومین روز هفته رو به کاهش بود که ابراهیم محمدولی رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است قیمت طلا و سکه تعادل نسبی است و زمان مناسب برای خرید فرا رسیده است

دلالان سکه در حالی که فشار اخبار سیاسی این روزها عامل اصلی نوسانات قیمت طلا و سکه (بخوانید دلار) را در شرایط سختی قرار داده و باعث افت قیمت دلار شده است، چشم دوخته اند و خرید و فروش را متوقف کرده اند. به 49600 تومان.

با قفل شدن قیمت دلار در کانال 49 هزار تومانی، قیمت سکه و طلا این روزها با کاهش مواجه شد.
کاهش قیمت طلا و سکه در بازار برای سومین روز متوالی

قیمت سکه امامی در زمان انتشار این خبر 28 میلیون و 250 هزار تومان، سکه بهار 25 میلیون و 400 هزار تومان، نیم سکه 15 میلیون و 400 هزار تومان، ربع سکه 10 میلیون و 400 هزار تومان و سکه گرمی 6 میلیون و 300 هزار تومان است. تومان ای .

اما آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است؟ و برای سرمایه گذاری طلای مذاب خرید بهتر است یا سکه؟
بازده طلا و سکه ژوئیه مقایسه شد

مقایسه بازدهی طلا و سکه نشان می دهد که طلای 18 عیار بهتر از سکه امامیه در دو هفته اول تیر 1402 بوده است. اما آیا خرید طلا بر اساس این تجربه بهتر است؟

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در این رابطه به اقتصاد 24 می گوید: به چند دلیل پیشنهاد ما به مردم برای خرید بین طلای مذاب، مصنوعات طلا و سکه، مصنوعات طلا است.

ابراهیم محمدولی

ابراهیم محمدولی افزود: اولین دلیل این است که اعضای خانواده می توانند از مصنوعات طلا استفاده کنند و فقط برای سرمایه گذاری استفاده نمی شود. دوم اینکه با خرید مصنوعات طلا توسط مردم، چرخ تولید صنعت طلا می چرخد ​​و طبیعتاً این بخش تولید است که می تواند اقتصاد هر کشوری را حفظ کند.
معاملات مغرضانه در بازار طلا و سکه

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره قیمت طلا در بازار گفت: قیمت طلا در ماه گذشته به گرمی دو میلیون و 350 هزار تومان رسید. اما می بینیم که هنوز تقاضایی در بازار وجود ندارد.

محمدولی با بیان اینکه مردم از خرید منصرف شده اند، ادامه داد: کاندیداها معتقدند ممکن است قیمت طلا دوباره کاهش یابد. معاملات طلا صفر نیست، اما تقاضای کمی در بازار وجود دارد.
کاهش قابل توجه طلا و سکه در آینده؟

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت این روزهای بازار طلا و سکه به اقتصاد 24 گفت: مردم چشم به آینده دارند و انتظار کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه را دارند. اگر قیمت ها تثبیت شده باشد و به نظر می رسد که شاهد کاهش قابل توجهی نباشیم.

محمدولی با اشاره به اینکه گاهی تقاضا و عرضه سکه در بازار با هم همخوانی ندارد، ادامه داد: از آنجایی که بانک مرکزی سکه ضرب می کند باید بتواند عرضه و تقاضا را تنظیم کند. قدرت خرید مردم به وزن سکه کمتر است. بنابراین بانک مرکزی باید مدیریت کند و سکه هایی با وزن کمتر به بازار عرضه کند تا مردم بتوانند نیاز خود را تامین کنند.

آیا این یک فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا است؟

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است که ممکن است شاهد کاهش 100 تا 300 هزار تومانی هر سکه باشیم، اما بعید است قیمت سکه بیش از این اعداد کاهش یابد، چرا که اونس جهانی مدتی است کاهش داشته است. در محدوده 1922. تا 1928 دلار را پشتیبانی می کند و در آن محدوده حرکت می کند.

محمدولی خاطرنشان کرد: اونس جهانی اخیرا به محدوده 1990 دلار رسیده بود. اما در 15 روز گذشته با بازار اصلاح شد و 1923 دلار به 1938 دلار رسید. از آنجایی که قیمت طلا و سکه نیز تابعی از قیمت دلار است، با کنترل قیمت دلار و قفل کردن آن در کانال 49 هزار تومانی، قیمت طلا و سکه تثبیت شده و به نظر می رسد در حال حاضر زمان مناسب برای خرید

دیدگاهتان را بنویسید