سکه و طلا بخریم یا نه؟ | توصیه های مختلف تحلیلگران و معامله گران برای این روزها

سکه و طلا بخریم یا نه؟  |  توصیه های مختلف تحلیلگران و معامله گران برای این روزها

این گزارش نتایج آخرین نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو در بین کارشناسان و سرمایه گذاران خرد را ارائه می دهد.

به گزارش وب سایت کیتکو، پس از پایان ماه در روز جمعه (10 دسامبر) بالای سطح 2000 دلار برای اولین بار، طلا به 2150 دلار در هر اونس رسید که بالاترین رقم تاریخ است. قیمتتو بالا ببر

پس از رسیدن به بالاترین سطح تاریخ، فلز زرد به تدریج در روزهای بعد کاهش یافت و اکنون کمی بیش از 2000 دلار در هر اونس ارزش گذاری شده است.

آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو گلد نشان می دهد که بیشتر سرمایه گذاران خرد همچنان انتظار دارند که قیمت این فلز گرانبها در هفت روز آینده افزایش یابد، در حالی که اکثر تحلیلگران بازار چشم انداز نزولی یا خنثی برای قیمت طلا در کوتاه مدت دارند.

یکی از کارشناسان به کیتکو گفت: با افزایش شاخص دلار باید در این شرایط محتاط بود و معتقدم قیمت طلا تا هفت روز آینده بدون تغییر باقی می ماند.

کالین سیسینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت ثروت SIA، گفت: “واکنش بازار به آخرین اطلاعات بازار کار ایالات متحده و تغییر در دستمزدها باعث شد بازدهی خزانه داری بالاتر و شاخص خزانه داری ایالات متحده بالاتر برود، در حالی که ارزش طلا با طلا همراه است. کاهش نسبی من فکر می‌کنم فدرال رزرو کمتر از آنچه سرمایه‌گذاران انتظار دارند سازگار خواهد بود.»

جیمز استنلی، استراتژیست ارشد بازار در Forex.com، معتقد است: “طلا در سال جاری تمایل به افتادن در تله خرس را نشان داده است، اما من فکر می کنم قیمت فلز زرد طی هفت روز آینده افزایش خواهد یافت.” در روزهای آینده دو اتفاق مهم می تواند قیمت طلا را تغییر دهد؛ یکی CPI و دیگری جلسه فدرال رزرو است.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی، چشم انداز خود را در مورد قیمت طلا از خنثی به منفی تغییر داد. به گفته وی: «اگرچه چشم انداز بلندمدت بسیار مثبت است، اما طلا در برابر اخبار منفی آسیب پذیر است حتی زمانی که ارزش آن به میزان قابل توجهی افزایش یافته باشد. یکی از خبرهای منفی برای طلا، گزارش قوی‌تر از حد انتظار مشاغل آمریکا بود که خوش‌بینی را نسبت به سایر گزارش‌ها کاهش داد و انتظارات برای کاهش نرخ بهره در کوتاه‌مدت را کمتر از همیشه کرد. فلز زرد اکنون می تواند به راحتی به زیر 2000 دلار و تا 1975 دلار در هر اونس سقوط کند. با این حال، این واقعیت که فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی با توجه به شرایط بد اقتصادی و تورم بالا، نرخ بهره را افزایش نخواهند داد، خبر بسیار مثبتی برای طلا است.

این هفته، 15 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو شرکت کردند و تنها 3 کارشناس (20 درصد) پیش بینی کردند که قیمت فلز زرد طی هفت روز آینده افزایش خواهد یافت. هشت تحلیلگر (53 درصد) معتقدند که قیمت طلا کاهش می یابد و چهار کارشناس (27 درصد) معتقدند که قیمت این فلز گرانبها تغییر نخواهد کرد.

در همین حال، 729 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کردند و از میان آنها، 428 سرمایه گذار خرد (59 درصد) نسبت به افزایش قیمت طلا در هفت روز آینده خوش بین بودند. همچنین 167 نفر (23 درصد) اعلام کردند که قیمت فلز زرد کاهش می یابد و 134 سرمایه گذار خرد (18 درصد) انتظار دارند قیمت طلا بدون تغییر بماند.

خرده فروشان انتظار دارند قیمت طلا در 7 روز آینده به 2560 دلار در هر اونس مبادله شود.