افرادی که در 18 ماه گذشته طلا خریده اند تا سرمایه گذاری کنند. سود چندانی نداشتند/ امروز طلا بخریم یا نه؟

ساعت: 10:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793507

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان با اشاره به افزایش قیمت طلا و سکه طی سه هفته گذشته گفت: خرید طلا توصیه نمی شود.

محمد کشتی آرای نایب رئیس انجمن طلا و جواهر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص روند قیمت طلا در بازارهای داخلی و جهانی گفت: روند نوسانات جهانی است.

نوسانات ارز تاثیر بیشتری بر قیمت طلا نسبت به قیمت جهانی دارد / قیمت حباب‌دار سکه 500 هزار تومانی

وی تصریح کرد: نکته ای که در سال جاری در بازار طلا مشاهده شد این بود که برخلاف سال های گذشته این نوسانات تاثیر چندانی بر بازار داخلی طلای کشورمان نداشت و نوسانات ارزی بیشترین تاثیر را بر قیمت طلا در سال های اخیر داشته است. «هفته گذشته که قیمت ارز کاهش یافت، به کاهش بازار طلا کمک کرد.

گفت: در هفته‌های اخیر شاهد افزایش شدید قیمت طلا و ارز به صورت همزمان بوده‌ایم که بزرگی آن از 14 ماه گذشته فراتر رفته است که هرگز در قیمت طلا و سکه مشاهده نشده است. کشتی آرای. به همین دلیل شاهد افزایش قیمت سکه و همچنین افزایش تقاضا برای سکه بودیم که به بالای 500 هزار تن رسید که در 6 ماه گذشته بی سابقه بود.

این فعال بازار طلا گفت: : آشفتگی بازار طلای کاذب از روز چهارشنبه که مذاکرات در وین آغاز شد کاهش یافت امروز نیز به دلیل کاهش نرخ ارز شاهد کاهش قیمت طلا و سکه هستیم. قابل ذکر است که قیمت طلا همواره با همین نوسانات همراه بوده و سپس این روند ادامه دارد.

کسانی که در 18 ماه گذشته طلا خریدند تا سرمایه گذاری کنند، سودی نداشتند

بر خلاف بسیاری از کالاها، مزیت طلا این است که تا به حال دیده نشده است که امکان افت قیمت وجود دارد، اما هرگز افت قیمتی اتفاق نیفتاده است، به این معنی که تحت فشار نوسانات ارز و اونس جهانی، مقدار کمی وجود دارد. نایب رئیس اتحادیه طلافروشان کم و زیاد می‌شود، اما کاهش نمی‌یابد و به دلیل همین ماهیت خاص، در شرایطی که بازار هیجانی نیست، بهترین زمان برای خرید از نظر مصرف‌کننده است.

به دنبال سود بالا در کوتاه مدت نباشید

او ادامه داد: امروز این آرامش در بازار فعلی وجود دارد و فکر می کنم بهترین زمان برای خرید از دیدگاه مصرف کننده و بلندمدت است. و با توجه به اینکه ایام بایرام و عید نوروز و ایام مصرف زیورآلات نزدیک است، اکنون زمان مناسبی برای خرید زیورآلات برای مصرف کنندگان است.

وی افزود: موضوع از نظر سرمایه گذاری متفاوت است و کسانی که در 18 ماه گذشته در این بازار سرمایه گذاری کرده اند، سود چندانی از این سرمایه گذاری نداشته اند و به نظر من اگرچه مطمئن ترین نوع سرمایه گذاری خرید طلا و جواهرات است، اما اینها که به دنبال سود بالا در کوتاه مدت هستند، این بازار مناسب نیست. اما اگر دیدید که چنین خریدارانی بلندمدت هستند، می توانند خرید کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید