نماینده مجلس: می گویند جیپ انگار که نمایندگان مردم لکسوس خریده اند. ماشین ها چینی هستند که به ضرر خود چینی هاست!

نماینده مجلس: می گویند جیپ انگار که نمایندگان مردم لکسوس خریده اند.  ماشین ها چینی هستند که به ضرر خود چینی هاست!

یک نماینده مجلس گفت: اینکه می گویند SUV و وانمود می کنند که نمایندگان دوره یازدهم آمدند و از لکسوس استفاده کردند. اگر خودرویی وجود دارد، این خودروهای چینی هستند که فقط به نفع چینی ها هستند.

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص موضوعات مطرح شده بین محسن پیرهادی و سیدمصطفی میرسلیم که در فضای مجازی مطرح شده و هر یک دیگری را مقصر مشکلات می دانند و تاثیر بیان چنین موضوعاتی در سال قبل از انتخابات بر نگرش جامعه به وی گفت: این دو نفر افراد ارشد و با تجربه هستند.

بخش هایی از صحبت های حیدری را در ادامه می خوانید:

آقایان میرسلیم و پیرهادی باید خودشان تصمیم بگیرند و اجازه ندهند در چنین شرایطی این مشکلات پیش بیاید و تنها عاملی که می تواند کمک کند خود این دو نماینده هستند، اگر اختلاف سلیقه و دیدگاه دارند بنشینند و حل کنند. تا این اختلافات باعث سوء استفاده عده ای شود.از مجلس خارج نشوید.

در دیدگاه و جزئیات اختلاف نظر وجود دارد و به طور کلی اختلاف نظر خاصی وجود ندارد. اما این مسائل جزئی می تواند بر رفتار نمایندگان تاثیر بگذارد و در نهایت باعث سوء استفاده شود.

این دو برادر کنار هم نشسته اند و صحبت می کنند. اگر مشکلات و اختلافات شخصی دارند باید آن را حل کنند، اما از نظر تفاوتی با یکدیگر ندارند. بنابراین طرفین نباید اجازه دهند بیش از این اختلاف 2 نماینده باعث سوء استفاده شود.

این تفاوت ها جزئی هستند. دو نفر نظرات متفاوتی دارند و این طبیعی است زیرا در تمام مدت مجلس بین دو گروه، دو جریان و دو نفر اختلاف وجود داشت، اما این را نمی توان برای کل مجلس تعمیم داد، اما این اختلاف نظر در هر درجه و شکلی باشد. منجر به سوء تفاهم می شود.

این نماینده نه باید کسی را متهم به سوء استفاده کند و نه باید دیگری را به داشتن ارتباط با اسرائیل متهم کند. من فکر می کنم به دلیل همین تفاوت در پرونده است. اگر نه، این دو برادر همیشه دیدگاه های مشترکی دارند، اما ممکن است در جزئیات تفاوت هایی داشته باشند.

در بحث تحقیق و تفحص نهادهای نظارتی هستند که می توانند وارد شوند، اگر نماینده ای سمتی دارد یا اطلاعاتی از تخلف شخص، نهاد، گروه و جریانی دارد باید مستندات ارائه کند و خود مجلس نیز موظف است. پیگیری و بررسی شود.

نهادهای نظارتی با مجلس همکاری می کنند، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات در حوزه اداری مجلس هستند و باید مدارک را برای بازرسی به آنها ارائه کنند.

اگر اتهامی وجود دارد، این افراد باید در دادگاه قرار بگیرند، صرف اظهارنظرهای همراه با اتهام و تهمت به نمایندگان مردم، نه برای مجلس و نه برای نمایندگان مردم خوب است.

اگر مردم اطلاعاتی از این قبیل مشکلات دارند باید در اختیار کمیسیون اصل 90، رئیس مجلس و کمیسیون رسیدگی به تخلفات نمایندگان مردم قرار دهند که می توانند این موارد را مستند و رسیدگی کنند اتهامات و خلاصه این موارد. نمی توانند به آنها استناد کنند و بنابراین فقط به شأن و منزلت خود و مجلس لطمه می زند.

پس از بحث جیپ ها از مردم پرسیده شد که چرا باید رانت هایی که برخی از مسئولان استفاده می کنند وجود داشته باشد، در شرایطی که جامعه از معیشت رنج می برد و بدون رانت نمی تواند اعتبار منظمی دریافت کند، چگونه باید این مشکلات را حل، رسیدگی و به افکار عمومی پاسخ داد؟ این موارد باید از نظر حقوقی بررسی شود، بسیاری از این موارد شبهه و افترا است. در صورتی که آقایان میرسلیم و پیرهادی در این مدت از نمایندگی خود سوء استفاده کرده باشند، هر دو باید مدارک خود را به کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه کنند تا بررسی شود و در صورتی که این کمیسیون مورد تحریم قرار گرفت، وی را به نهادهای دیگر برد. برای پردازش..

اگر در گذشته آقای میرسلیم یا پیرهادی در مقابل مجلس خانه داشتند و تخلف کردند، باید در همان زمان با آنها برخورد می شد، اما در عین حال معتقدم اگر فردی حرفی بزند و حرفی بزند. اگر سندی ندارم، فقط یک اتهام است.

به عنوان مثال در مورد جیپ هایی که در مجلس مطرح شد، پلک خودروی چینی است، تفاوت قیمت بازار و ثبت نام دولتی عددی نیست، اما در گذشته برخی نمایندگان با فرض اینکه این جیپ ها و زمین ها از جمله همین مالکیت د -ن پیرهادی روی هم رفته بدتر از سوء استفاده یکی از نمایندگان دور قبل نیست.

در دوره قبل نماینده ای سوء استفاده اقتصادی کرد که ارقامش هم در ماشین حساب نمی گنجد، حالا می خواهند این را با خودروی SUV مقایسه کنند، کل اختلاف دولت با بازار شاید 100 یا 50 میلیون تومان باشد.

آقای علیرضابیگی فقط می خواست در مجلس سخنرانی کند تا آرای مردم حوزه انتخابیه خود را جمع کند. او نه اسنادی ارائه کرد و نه حقیقتی داشت و نه با مامور بدرفتاری کرد. نماینده این حق را دارد که مانند بسیاری از مردم در مواقع نیاز به خودرو ثبت نام کند و در صورت نیاز به خانه ثبت نام کند، اما اگر آژانس منجر به سوء استفاده شود، این مهم است.

اما اگر در فرض محال، 60 نفر و 100 نفر خودرو خریدند، اختلاف به 5 یا 6 میلیارد تومان نمی رسد. اما در دوره گذشته نماینده داشتیم، اگر بخواهیم سوء استفاده های او را ببینیم شاید 2 هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد. بنابراین نباید آن را با هم مقایسه کرد و نام آن را سوء استفاده گذاشت و نام آن را سوءاستفاده گذاشت.

در دوره های گذشته که اکثر نمایندگان به دلیل مفاسد اقتصادی رد می شدند، ببینیم رانت اقتصادی آنها چقدر بوده است؟ می آیند مقایسه می کنند، مثلاً 50 میلیون ماشین بیرون و داخل تفاوت داشت، اما نماینده ای که در گذشته آمده سوء استفاده کرده و هزاران هکتار از زمین های ملی و کشاورزی را گرفته است. بنابراین نباید این دو را با هم مقایسه کرد و آنچه من می گویم ممکن است شک و شبهه ایجاد کند، اما ظلم به مجلس انقلابی و جهادی در دوره یازدهم است که کوچکترین مسائل را به بزرگ ترین شکل مطرح می کند.

فاصله آقای میرسلیم و پیرهادی که می گویند چقدر است؟ وقتی می آیند می گویند SUV; SUV ها از خودروهای چینی تا خودروهای برتر ژاپنی را شامل می شود، کدام یک مناسب است؟

به همین دلیل مجلس یازدهم یک درجه ظلم دارد که نمی تواند از آن دفاع کند. سوء تفاهم از این مطالب خیلی واضح است، اگر بیایند توضیح بدهند مردم اینطور درک نمی کنند و تشویقشان نمی کنند.

نوع سوء استفاده به طور کلی؛ اگر اسمش را بدرفتاری بگذاریم و تعمیم بدهیم، واقعاً مثل سواستفاده از نماینده در عصر پیش از ما نیست. اگر در مجلس یازدهم سوء استفاده ها و رانت هایی صورت گرفت، اگر آنها را کنار هم بگذاریم به اندازه تخلفات نماینده مجلس در غرب کشور نیست. هزاران هکتار از زمین های کشاورزی و عمومی را غارت می کنند، چرا فکرش را نکردند؟ اینکه می گویند SUV و وانمود می کنند که نمایندگان دوره یازدهم آمدند و از لکسوس استفاده کردند. نه، اینطور نیست.

اگر خودروی مورد نظر خودروی چینی است که فقط به نفع چینی هاست و تفاوت قیمت بازار با ثبت دولتی به 100 میلیون تومان نمی رسد و نمی توان آن را سوء استفاده نامید، بهتر است این موارد روشن شود.

دیدگاهتان را بنویسید