خبر هدیه 70 دستگاه جیپ به نمایندگان صحت دارد/وفاداری و عزت در پارکینگ مجلس بود.

خبر هدیه 70 دستگاه جیپ به نمایندگان صحت دارد/وفاداری و عزت در پارکینگ مجلس بود.

حراست مجلس مدارک دارد.

علیرضا بیگی نماینده مجلس از صحت خبر ارائه 70 خودروی SUV صفر به نمایندگان مجلس خارج از روال معمول و ارتباط آن با استیضاح وزیر صمت خبر داد. او این موضوع را در واکنش به امتناع دولت اعلام کرد.

علیرضا بیگی نماینده مجلس با اشاره به خودداری از دادن 70 خودرو به نمایندگان مجلس گفت: خوشبختانه در این مورد حراست مجلس آمد و بررسی کرد که آیا چنین اتفاقی رخ داده است و خودروسازان پیشقدم شدند که تعدادی از آنها برای نمایندگان جایز است یا خیر. برای عرضه این خودرو خارج از روال معمول و هیچ ابهامی در این مورد وجود ندارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: مشکل اینجاست که کسانی که به مردم ایران ظلم بزرگی می کنند و خودروی 207 را به قیمتی بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان می فروشند، حتماً بسترهایی ایجاد کرده اند. خودشان در مناصب قدرت اگر پولی را که برای 207 ملت ایران می دهند با همان ارز آقای رئیسی به دلار تبدیل کنیم، بیش از بیست هزار دلار می شود که ایشان به راحتی می توانند در کشورهای منطقه یک خودروی بی ام و 2018 بخرند. .

وی افزود: مردم ایران تحت چنین ظلمی هستند و کسانی که مرتکب چنین جنایاتی می شوند باید پایگاه هایی در مناصب قدرت ایجاد کرده باشند و به برخی رشوه داده باشند. مردم و چنان مصونیتی برای خود ایجاد می کنند که به راحتی می توانند از تیغ نظارت بگذرند و خود را از کنترل نهادهای زیرمجموعه مصون بدانند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها گفت: مجلس در حال آزمون بزرگی است. رئیس مجلس از من پرسید که آیا اسنادی دارید و من گفتم گزارش امنیتی مجلس که دارید.

وی افزود: خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی خودروهایی بودند که تحویل داده شد و خودروسازان با این کار تلاش می کنند بسترهایی را ایجاد کنند که بتوانند به ظلم علیه ملت ایران ادامه دهند. سعی کرده اند این ظلم را به گونه ای انجام دهند که صدایی به گوش نرسد.

وی تاکید کرد: خودروسازان این خودروها را در اختیار نمایندگان قرار دادند تا برای خود حاشیه امنی ایجاد کنند. مجلس بیاید و بگوید کدام یک از نمایندگان مردم این خودروها را گرفته و نام نیک آنها را حفظ کنند. اگر مجلس وارد عمل نشود و شفاف سازی نکند، اعتماد به قوه مقننه زیر سوال می رود.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: خوشبختانه دادستان کل کشور نیز به موضوع پیوسته است و آنها به عنوان دادستان در دفاع از حقوق مردم پیگیر موضوع هستند تا بتوانیم گزارش شفافی را به دستگاه قضایی بدهیم. مردم ایران در این مورد.»

وی درباره اینکه آیا خودرویی به او پیشنهاد شده است، گفت: به من خودرو پیشنهادی نشده است اما خودروها را در مجلس می بینم. این خودروها در پارکینگ مجلس بودند و در اختیار نمایندگان مردم قرار گرفتند و موضوع کاملا مشخص است.

بیگی تصریح کرد: موضوع استیضاح وزیر صمت این نیست که نمایندگان خودرو را برای رای اعتماد به وزیر صمت دادند، بلکه موضوع این است که نمایندگان از خودروسازان رشوه گرفته اند تا از آنها حمایت شود. ظلم خودروسازان به مردم ایران.

دیدگاهتان را بنویسید