ذوالنوری، نایب رئیس مجلس: در پارکینگ مجلس نوار چسب زدند که می خواهد جیپ بیاید. عده ای هم برای ماشین آمده بودند

ذوالنوری، نایب رئیس مجلس: در پارکینگ مجلس نوار چسب زدند که می خواهد جیپ بیاید.  عده ای هم برای ماشین آمده بودند

معتبی ذوالنوری، نایب رئیس مجلس درباره نمایندگانی که خودروهای شاسی بلند را خریداری کردند، گفت: بدون اطلاع هیئت رئیسه یک یادداشت کوچک در پارکینگ مجلس گذاشتند و گفتند کسانی که خودروهای شاسی بلند می خواهند بیایند. عده ای آمدند تا ماشین را جمع کنند اما رئیس مجلس که این پیام را در ایام تعطیل دید دستور داد سریعاً این موضوع بسته شود و فردی که این کار را انجام داده اخراج شود.

«جهان آرا» شامگاه شنبه با حضور دو تن از اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی از شبکه اوگوف پخش شد.

برنامه تلویزیونی جهان آرا شامگاه شنبه ششم خرداد با موضوع «بررسی عملکرد مجلس یازدهم و برنامه های آتی» به صورت زنده پخش شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رئیس شورای اسلامی و روح الله متفکر آزاد دبیر هیأت رئیسه شورای اسلامی مهمانان این برنامه بودند.

اگر اقدامات کنترلی مجلس نبود، قیمت مرغ 180 هزار تومان می شد

مجتبی ذوالنوری در ابتدای بحث با اشاره به اینکه طرح ها و لوایح مختلفی در مجلس یازدهم به تصویب رسیده است که یا باعث بهبود شرایط مردم شده و یا از بدتر شدن آنها جلوگیری کرده است، گفت: با سازوکارهای کنترلی مجلس است. مجلس با حذف ارز از 4200 تومان قیمت مرغ به 180 هزار تومان نرسیده است.

وی افزود: قانون اقدامات راهبردی مجلس کشور را از سرگردانی هسته ای نجات داد. البته از دیگر مصوبات مفید مجلس در این دوره باید به تصمیم برای تسهیل صادرات تجاری اشاره کرد.

من خوشبین هستم که در کمتر از یک سال مشکل ماشین را برطرف کنم

نایب رئیس شورای اسلامی ادامه داد: در این مجلس برخلاف گذشته است که دولت را مجبور به واردات خودرو کردیم اما دولت این قانون را درست و سریع اجرا نکرد.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: به وزیر سابق صمت گفتم برای ایجاد تعادل باید خودرو را در حجم بالا وارد کنید. حالا توپ در زمین دولت است و باید قانون را به درستی اجرا کند، البته این کار ساده ای نیست.

وی با بیان اینکه نسبت به حل مشکل خودرو در زمان باقیمانده مجلس و دولت فعلی خوشبین هستم، گفت: معتقدم منابع آن بدون فشار بر بازار ارز تامین می شود.

نایب رئیس مجلس یازدهم در ادامه بحث موضوع مسکن و مشکل مستاجران را مطرح کرد. امسال صاحبخانه 40 درصد اجاره بها را روی من گذاشت و من نماینده مجلس نمی توانم چیزی بگویم.

وی گفت: قانون مالیات بر خانه های خالی می توانست تا حدودی بر قیمت مسکن و اجاره بها تاثیر بگذارد اما دولت آن را اجرا نکرد. پارلمان ابزارهای نظارتی کافی دارد، اما نمی تواند در همه جا از آنها استفاده کند. در دولت روحانی به جایی رسید که اگر یک وزیر دیگر برکنار کنیم کل کابینه بی اعتبار می شود و در این دولت هم همین وضعیت را داریم.

ذوالنوری اضافه کرد: گاهی دلم برای وزرا می سوزد، اگر جای آنها بودم و هر روز به کمیسیون های مجلس دعوت می شدم، چه زمانی برای کار وقت داشتم؟ برکناری فاطمی امین اوضاع را بهتر نمی کند، وزیر جدید قویتر از او نخواهد بود، زیرا هیچکس از وسط کار دیگری را برنمی دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی در بخشی دیگر از این گفتگو با اشاره به اینکه تغییر طرح شفافیت آرای نمایندگان به شفافیت مراجع سه گانه کار خوبی نبود، خاطرنشان کرد: چه چیزی مجلس قبل را تضعیف کرد بنابراین اینکه طرحی برای شفافیت رای نیاورد، شماره شفافیت مراجع سه گانه بود، در همان مجلس دوباره همین راهبرد را به کار بردند و من گفتم اگر چنین کاری کنیم، لایحه رای گیری نمی شود، البته من. نامی از مردم نخواهد برد

و ادامه داد: با تغییری که در طرح ایجاد شد میزان شفافیت کاهش یافت و اگر محدود به مجلس می شد طیف وسیع تری از شفافیت را شامل می شد.

ذوالنوری در پاسخ به سوال مجری در خصوص نمایندگانی که جیپ خریدند، گفت: بدون اطلاع هیئت حاکمه یک یادداشت کوچک در پارکینگ مجلس گذاشتند و گفتند کسانی که جیپ می خواهند بیایند. عده ای آمدند تا ماشین را جمع کنند اما رئیس مجلس که این پیام را در ایام تعطیل دید دستور داد سریعاً این موضوع بسته شود و فردی که این کار را انجام داده اخراج شود.

وی گفت: ما با آقای کلیباف صحبت کردیم، گفتیم اگر قانونی است از نمایندگان حمایت کنید، اگر غیرقانونی است به طریق اولی با آنها برخورد کنید، چرا که یک دولت نباید به خاطر منافع مادی عده معدودی آبروریزی کند.

دبیر شورای رؤسای جمهور: در مجموع نتیجه مجلس قابل دفاع است

روح الله متفکر آزاد نیز در این گفت و گو با بیان اینکه آنچه از بیرون به عنوان نقد مجلس یازدهم مطرح می شود بیشتر حوزه ها را شامل می شود وگرنه عمده انتقادات گفته نمی شود، گفت: نتیجه مجلس بر اساس این خط سیر است که وقتی نگاه می کنیم. در کل، قابل دفاع است.

وی افزود: در بودجه 1402 کمتر از 5 درصد توسط مجلس دستکاری شد که نشان می دهد نمایندگان مردم تمایل به فحاشی دارند اما به خاطر حوزه انتخابیه خود به دولت فشار نمی آورند.

دبیر هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: برای حل معضل بیکاری به ویژه فارغ التحصیلان، قانون شرکت های دانش بنیان در مجلس یازدهم تصویب شد و حلقه مفقوده دانشگاه و صنعت را حل کردیم.

و ادامه داد: ما مدعی نیستیم که مشکلات کشور را حل کرده ایم، بلکه مدعی هستیم که متوجه مشکلات شده ایم و برای رفع آنها دست به کار شده ایم. برخی از سیاست ها باید همچنان موثر باشند، به عنوان مثال برای مهار تورم.

آزاد متفکر مستقل نیز اظهار داشت که او شاسی بلند را نگرفته و کسی که بداند چه کسی آن را برده است.

وی گفت: احتمالا برخی از نمایندگان مردم جیپ را گرفته اند و کار به قوه قضاییه سپرده شده تا اسامی و اصل ماجرا را افشا کند، زیرا اطلاعات موجود کافی نیست و مجلس نمی تواند اصل ماجرا و اصل ماجرا را قانع کند. نام ها .

دیدگاهتان را بنویسید