تاییدیه تحویل جیپ به نمایندگان

تاییدیه تحویل جیپ به نمایندگان

نماینده ویژه رئیس جمهور در مبارزه با فساد، با تصویب تحویل خودروی شاسی بلند به نمایندگان؛ وی در گزارشی محرمانه از معرفی متخلفان نقل و انتقالات اجاره خودرو به رئیسی خبر داد.

حسن درویشیان درباره آخرین اخبار در خصوص پیگیری پرونده نقل و انتقال خودروهای کرایه ای گفت: در پی دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به موضوع، بلافاصله با وزارت ایمنی و خودروسازان مکاتبه کردیم و از آنها در این زمینه توضیح خواستیم.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از بررسی دقیق مسائل و صحت تخلف، در گام اول از ادامه تحویل خودروهای درخواستی به افرادی که در قالب تفاهم نامه و مواردی از این دست بودند، جلوگیری کردیم. خارج از روال فروش خودرو به مردم.

بازرس ویژه رئیس جمهور درباره متخلفان این پرونده توضیح داد: در گزارشی محرمانه متخلفان را به رئیس جمهور معرفی کردیم و همزمان مدیرعامل ایران خودرو نیز در این زمینه برکنار شد. البته در گذشته نیز این شرکت سعی می کرد تعدادی SUV (هایما S8 وارداتی CKD) را قبل از فروش عمومی و با رانت قابل توجهی به مدیران خود پاس کند که با رسیدن به موقع بازرسی ویژه رد شد.

درویشیان افزود: پس از تذکر به سازمان های متخلف، مجددا به خودروسازان بر اساس پیام و دستور رئیس جمهور محترم اسفند 1400، به هیچ عنوان حق واگذاری بی رویه خودرو به مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی در سه قوه ابلاغ شد. یا سایر اشخاص حقیقی یا حقوق خصوصی بر خلاف روال عادی فروش به اشخاص حقیقی ندارند و از وزیر وقت نیز خواسته شد تفاهم نامه خودروسازان با دستگاه های اجرایی را متوقف کند تا نظارت مضاعف و جدی تری داشته باشد. ، برای اینکه شاهد تکرار این مشکل نباشیم و در حالی که شرایط تحویل خودرو به این موضوع در صورت وجود شرایط و برآورده نشدن نیازهای مردم، این الزام نظارتی همچنان پابرجاست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با اقدامات انجام شده، هیچ خودرویی بدون رعایت الزامات قانونی به فروش نرسد و در صورت دریافت مجدد گزارش تخلف، با اطلاع از تخلفات، قطعا با آنها برخورد خواهیم کرد، در نتیجه قبلا رئیس جمهور دستور توبیخ تعدادی از مدیران و آزادی تعدادی از آنها را صادر کرد.

بازرس ویژه رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهار نظر و شبهه یکی از نمایندگان در خصوص عرضه جیپ های فلان خودروساز به نمایندگان مردم قبل از استیضاح، ترکیب کابینه دولت سیزدهم بین دو کشور منعقد شد. یک شرکت شبه کاغذی غیرمرتبط (رادین مبین غرب) و این خودروساز و طبق مدارک دریافتی با کار یکی از کارمندان آن زمان در مجلس مبنی بر واگذاری بیش از صد خودرو به قیمت کارخانه. و بدون قرعه کشی تعدادی از آنها و این کار بر اساس اجرا و وساطت شرکت جعلی فوق الذکر انجام شد و این روند تا اواسط سال 1401 ادامه داشت. طبق استعلام، وزیر وقت نبود. از وقوع یا گستردگی آن آگاه بوده و ظاهراً برخی از نمایندگان نیز از آن بی اطلاع بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید