گام های امام صادقی در واگذاری جیپ به نمایندگان

گام های امام صادقی در واگذاری جیپ به نمایندگان

فاطمی امین در جلسه استیضاح به این شایعه واکنش تندی نشان داد و گفت نه تنها ماجرا به استیضاح او مربوط نمی شود بلکه این شرکت خودروسازی میلیاردها ریال برای ایجاد اخباری علیه وی در شبکه های اجتماعی و رسانه ها هزینه کرده است. فاطمی امین گفت: موضوع خودرو مربوط به روی کار آمدن دولت رئیس جمهور است و در زمان وی این اتفاق نیفتاده و این شرکت خودروسازی بهمن خودرو دارای پرونده های چند میلیاردی مجرمانه است.

علیرضا بیگی این اظهارات وزیر را تکذیب کرد و به رویداد۲۴ گفت: بهمن خودرو از حامیان سرسخت فاطمی امین بود و وزیر سابق حرفی برای گفتن نداشت و به همین دلیل بهمن خودرو را متهم کرد.

افشاگری نماینده ویژه رئیس جمهور در مورد شرکت رادین مبین غرب
در روزهای بعد نماینده ویژه رئیس جمهور در مبارزه با فساد وارد پرونده شد و در 23 اردیبهشت گزارشی از منشاء پرونده اجاره خودرو در اختیار نمایندگان قرار داد. حسن درویشان نماینده ویژه رئیس جمهور از وجود توافق غیرعادی برای فروش خودرو به مردم در فاصله تابستان 1400 بین شرکت جعلی «رادین مبین غرب» و بهمن خودرو به عموم مردم خبر داد.

وی گفت: با کمک یکی از ماموران وقت مجلس تعدادی از آنها 100 خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعه کشی تحویل داده شد و با معرفی و وساطت شرکت جعلی مذکور و این روند تا اواسط ادامه یافت. سال 1401

درویشان به معنای «یکی از مقامات وقت»، حسنعلی غفاری، معاون اجرایی سابق مجلس است. علیرضابیگی در نامه ای که برای تشریح موضوع خودروهای تسلیم شده نوشت، به تماس تلفنی با علیرضا نیکزاد، یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص این افشاگری اشاره کرد و گفت: نیکزاد از او پرسیده است که چرا پس از انتشار مطلبی در رسانه ها مطرح شده است. یافتن راه حل نیکزاد به علیرضا بیگی گفت: «آقای غفاری (معاون اجرایی مجلس) به دلیل این درگیری با آقای حسینیان (رابط پارلمانی بهمن خودرو) برکنار شد» و از بیگی خواست اظهارات مطرح شده درباره مسئولیت هیئت رئیسه علیرضا بایگی را تکذیب کند. به این درخواست

در گزارش این پرونده که از سوی بازرس ویژه ریاست جمهوری منتشر شده، آمده است که شرکت «رادین مبین گرب» یک شرکت واسطه است که با شرکت کرسازی غفاری و بهمن خودرو در رابطه با واگذاری اجاره بها معامله کرده است.

پیش از این علیرضا بیگی عکسی به تاریخ 9 مرداد 1400 را در پیوست نامه ای که خطاب به کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان در رابطه با افشای نقل و انتقال خودروی شاسی بلند ارسال کرده بود، پیوست کرده بود. بر اساس این پیوست، شرکت رادین مبین غرب نامه ای با مهر «محرمانه» به معاونت فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن ارسال کرد که در آن 57 نفر را برای دریافت خودرو معرفی کرد.

مالک شرکت رادین مبین غرب کیست؟
به گزارش رویداد24، شرکت رادین مبین غرب در سال 1396 شروع به کار کرد و فعالیت این شرکت دارای مجوز معتبر برای هر نوع تجارت تجاری که فکرش را بکنید اعم از نصب، اجرا و راه اندازی، تعمیر و نگهداری کلیه پروژه های عمرانی، کامپیوتری، الکترونیکی و مکانیکی و … می باشد. همچنین انجام پروژه های مربوط به فضای سبز و قراردادهای خرید و فروش، واردات و صادرات و ایجاد شعب نمایندگی در سراسر ایران و جهان، اخذ وام و تسهیلات ارزی، ریالی از بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری در داخل و خارج از کشور. و همچنین شرکت در کلیه نمایشگاه ها داخلی و خارجی و شرکت در مناقصات و مزایده های دولتی و خصوصی. این شرکت با مشارکت دو نفر به نام های زهرا کنانی و اعظم کنانی تاسیس شد.

بر اساس گزارش بازرس ویژه ریاست جمهوری، این شرکت جعلی است. بنابراین باید در روزنامه رسمی به دنبال شرکتی غیر از «شرکت رادین مبین غرب» در آدرس ثبت شده شرکت باشیم. بر اساس گزارش تغییر روزنامه رسمی شرکت رادین مبین غرب، آخرین آدرس ثبت شده این شرکت تهران، خیابان توحید، خیابان نیایش شرقی، پلاک 37، طبقه پنجم، بلوک 501، کدپستي 1457887391 می باشد.

این نشانی از شهریور 1396 در روزنامه رسمی رادین مبین غرب تغییر نکرده است. اما جالب است بدانید که در جولای ۲۰۱۸ موسسه دیگری با نام «حامی کسب و کار میدان» دقیقا در همین آدرس پستی ثبت شده است.

این موسسه همان موسسه ای است که مسابقه «میدون» را در شبکه سوم سیما برگزار می کند. محمدهادی زاهدی وفا معاون وزیر اقتصاد در دولت احمدی نژاد و وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای وزارت کار که مدتی نیز مسئولیت این وزارتخانه را برعهده داشت، از سهامداران اصلی این نهاد است. زاهدی وفا دانش آموخته دانشگاه امام صادق است.

محمدحسین هاشمی گلپایگانی و سید مرتضی احمدزاده دو تن دیگر از سهامداران این نهاد از فرماندهان بسیج دانشگاه امام صادق(ع) در سال های اخیر بودند. بدون بازگویی این سوابق، برای مخاطبان روشن بود که قرار دادن یکی از طولانی ترین و مهم ترین قسمت های آنتن رادیو در دست یک موسسه، بدون ارتباط امکان پذیر نیست. شرکت سوری رادین مبین غرب با موسسه پشتیبانی کسب و کار میدان ارتباط نزدیک دارد.

دیدگاهتان را بنویسید