حمله بی سابقه «کشیش» به «بهارستان» / روزنامه دولت: «مردم» می گویند با جیپ ها چه کردی؟

حمله بی سابقه «کشیش» به «بهارستان» / روزنامه دولت: «مردم» می گویند با جیپ ها چه کردی؟

روزنامه ایران، روزنامه رسمی دولت نوشت: بررسی های دولت حتی قبل از ادعای این نماینده انجام شد و نتیجه آن نیز به مراجع نظارتی اعلام شد. این نشان می دهد که دولت بدون توجه به فراز و نشیب های سیاسی و جنجال های جناحی، توجه ویژه ای به مبارزه با فساد و رانت خواری دارد و به هیچ قیمتی حاضر به چشم پوشی از ادعاها یا مواردی از این دست نیست… نوبت مجلس به شفاف سازی در مورد این رانت توجه ویژه; این درخواست سایر گروه های نمایندگی نیز هست

این روزنامه نوشت: نمایندگان مجلس همزمان با اعلام تهیه گزارش محرمانه از آیت الله رئیسی توسط بازرس ویژه رئیس جمهور، خواستار شفاف سازی ماجرای تهیه جیپ به برخی نمایندگان شدند. اما برخی گزارش ها حاکی از آن است که در پی گزارش بازرس ویژه رئیس جمهور این موضوع اکنون در دستور کار کمیسیون اصل 90 مجلس قرار گرفته است.

روزنامه دولت خاطرنشان کرد: ماجرای این خودروها پس از ادعای نماینده رسانه علنی شد. این نماینده البته مدعی است این خودروها اخیراً توسط فاطمی امین وزیر سابق صمت برای رای آوردن وی در جریان استیضاح 1401 در اختیار نمایندگان قرار گرفته است، اما بررسی های دقیق بازرس ویژه رئیس جمهور نشان می دهد. نشان داد که تاریخچه واقعیت دقیقاً خلاف آنچه این نماینده ادعا می کند است.

به گزارش ایران، خجت الاسلام حسن درویشیان با اشاره به اینکه این حادثه مربوط به زمان ادعایی استیضاح نبوده بلکه مربوط به سال 1400 است که دولت نیز با آن برخورد می کند، توضیح داد: تفاهم نامه ای به امضا رسید. در تاریخ تابستان 1400 و قبل از تشکیل کابینه دولت سیزدهم، قراردادی بین یک شرکت شبه کاغذی غیرمرتبط (رادین مبین غرب) با این خودروساز منعقد شد و طبق اسناد به دست آمده، با کار یکی از مسئولین وقت در مجلس یازدهم در خصوص واگذاری بیش از یکصد خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعه کشی تعدادی از آنها و با ارائه و وساطت شرکت جعلی فوق الذکر انجام شد. و این رویه تا اواسط سال 1401 ادامه داشت و طبق بررسی ها وزیر وقت از اصل و کیفیت آن اطلاعی نداشت و ظاهراً برخی از نمایندگان نیز اطلاعی از آن نداشتند.

روزنامه دولت در بخشی از مطلب خود نوشت: نکته اینجاست که بررسی های دولت حتی قبل از طرح ادعای این نماینده و اعلام نتیجه به مراجع نظارتی انجام شده است. این نشان می دهد که دولت بدون توجه به فراز و نشیب های سیاسی و جنجال های جناحی، توجه ویژه ای به مبارزه با فساد و رانت خواری دارد و حاضر نیست به هیچ قیمتی از ادعاها یا مواردی از این دست چشم پوشی کند. این همان نکته ای است که آیت الله رئیسی در جریان استیضاح وزیر سابق صلح به آن اشاره کرد و تاکید کرد که فساد، مافیا و رانت خواری خط قرمز دولت است. رانت ربطی به استیضاح ندارد اما دولت از رانت خواران مبرا است. به گفته خجت الاسلام درویشیان، دولت نه تنها در این حادثه دخالتی نکرد، بلکه به محض وقوع با آن برخورد کرد.

این روزنامه نوشت: بنابراین به نظر می رسد اکنون نوبت مجلس است که به پاکسازی این رانت توجه ویژه ای داشته باشد. این مطالبه ای است که سایر نمایندگان نیز مطالبه می کنند، در این خصوص حجت الاسلام محمد سبزی نماینده مردم ساوه گفت: مجلس در مورد دریافت خودروهای شاسی بلند از برخی افراد در مجلس شفاف عمل کند و گزارش مربوط به آن گزارش شود. به این حادثه توسط دستگاه های نظارتی مجلس و کمیسیون اصل 90 آمادگی و حضور داشته باشید. سبزی افزود: با خودروی شخصی مشغول انجام کار حوزه ای هستم و حتی از مجلس راننده هم نگرفتم. اما بارها با من تماس گرفتند و به من گفتند با جیپ چه کردی.

به گزارش ایران، یکی از اعضای کمیسیون اصل 90 از ورود این کمیسیون به موضوع واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس خبر داد. وی به خبرنگار ایرنا گفت: پرونده جیپ هایی که در اختیار نمایندگان در کمیسیون اصل 90 قرار گرفته است باز شده و در حال بررسی موضوع هستیم و نتیجه متعاقبا اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید