مشاهده سبد گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت راه و شهرسازی / از تمجید بی سابقه رهبر انقلاب تا استقبال مردم بهارستان


ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915553

به نظر می رسد مهرداد بذرپاش با سوابق مدیریتی درخشان خود با تعامل دولت و مجلس می تواند رای خوبی از شورای اسلامی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی بگیرد و سکان هدایت این وزارتخانه را در دست بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از خداحافظی رستم قاسمی از کابینه دولت سیزدهم، سخنگوی دولت دیروز اعلام کرد. مهرداد بذرپاش وی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و فواید عمومی در مجلس معرفی می شود.

مهراد بذرپاش کیست؟

مهرداد بذرپاش در 29 مرداد 1359 در تهران به دنیا آمد. در سال ۱۳۷۷ در رشته مهندسی صنایع، تولیدات صنعتی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و در سال ۱۳۸۲ فارغ التحصیل شد.


مهرداد بذرپاش وی در مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه علامه طباطبایی رفت و در سال 1384 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت اجرایی از این دانشگاه دریافت کرد.

بذرپاش دکترای خود را در رشته مدیریت فناوری در دانشگاه علامه طباطبایی به پایان رساند و مدرک لیسانس خود را دریافت کرد.

از مهمترین سوابق اجرایی وی می توان به ریاست دیوان محاسبات کشور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان، معاونت اجرایی ستاد فرمان امام (ره)، عضویت در هیئت رئیسه اشاره کرد. شوراي اسلامي، رئيس كميته صنعتي شوراي اسلامي، موسس و رئيس هيئت مديره مديرعامل بنياد اجتماعي احسان، مديرعامل گروه سايپا و پارس خودرو، رئيس هيات نظارت صندوق توسعه ملي، عضو شورای امنیت بیت المال ذکر کرد.

نظر نمایندگان مجلس در خصوص معرفی بذرپاش برای تصدی وزارت راه و شهرسازی

نظر مثبت نمایندگان مجلس درباره تصمیم رئیس جمهور برای معرفی مهرداد بذرپاش به مجلس برای تصدی وزارت راه و شهرسازی تا حدودی از اظهارات آنها قابل درک است.

خجت الاسلام موسوی: بذرپاش بهترین گزینه برای وزارت راه و شهرسازی است

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس وی با اشاره به تصمیم رئیس جمهور برای معرفی مهرداد بذرپاش به مجلس برای تصدی پست وزارت راه و شهرسازی گفت: آقای بذرپاش تاکنون عملکرد و سوابق مدیریتی خوب خود را در عرصه های مختلف به نمایش گذاشته است. ایشان یک مدیر استانی، انقلابی، متخصص و جوان و جهادگر و بهترین گزینه برای وزارت راه و شهرسازی هستند.

وی تصریح کرد: آقای بذرباش در دوره تصدی خود در اتاق حسابرسی نتایج خوبی ارائه کرد و توانست گزارش تفریغ بودجه را به روز به مجلس ارائه کند.

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قطعا شورای اسلامی از معرفی وی به عنوان وزیر راه و شهرسازی استقبال خواهد کرد و رای بالایی به وی خواهد داد. او قطعا می تواند مانند دولت های قبلی خود در این وزارتخانه موفق باشد.

خجت الاسلام حسینی کیا: بذرپاش مدیری با برنامه و تیم کارشناسی قوی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بذرپاش مدیری جوان و با برنامه و با انگیزه است و کارها را به خوبی مدیریت می کند، گفت: این مدیر جوان و با انگیزه است. گزارش تفریغ بودجه را به مجلس ارسال می کند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه آقای بذرپاش مدیری با برنامه و دارای تیم متخصص قوی است گفت: بذرپاش در حوزه های مختلف از جمله صنعت فعالیت کرده است. البته او در حوزه وزارت راه فعالیت نکرده است اما چون سابقه موفق و مدیری با انگیزه دارد می تواند در حوزه وزارت راه موفق باشد.

گلمرضا نوری کزالچه: بذرپاش روحیه فنی و مدیریتی قوی دارد

غلامرضا نوری کزالچه رئیس فراکسیون مستقلین شورای اسلامی از معارفه مهرداد بذرپاش وی ضمن خیرمقدم به این وزارتخانه گفت: بذرپاش فردی فنی با دانش تخصصی در موضوعات کلان و راهبردی و مدیر اجرایی توانمندی است که در این مدت عملکرد خوب و قابل قبولی در دیوان محاسبات داشت.

محمد صالح جوکار: دولت گزینه بسیار خوبی را انتخاب کرده است

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور گفت: بذرپاش جوان و پرانرژی است و مهمتر از آن دقت و مشورت با کارشناسان است و اینها رمز موفقیت اوست.
وی تصریح کرد: مجلس محل تضاد نظرات است و بدون شک موافقان و مخالفان در جلسه رای اعتماد صحبت خواهند کرد، اما مخالفت جدی با وزارت آقای بازرپاش با توجه به شناخت و تجربه موفق ایشان در بدنه مجلس وجود نخواهد داشت.

رهبر معظم انقلاب از عملکرد بذرپاش تمجید کردند

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تقدیر از عملکرد بذرپاش در چند سال گذشته گفتند: اتاق حسابرسی در سال‌های اخیر منعطف، فعال و خوب شده و گزارش‌های کسر بودجه به موقع و خیلی زود ارائه شده است.

دستاوردهای بازرپاش در سایپا

بذرپاش در بهمن ماه 95 حکمی به عنوان «مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا» دریافت کرد. عمر مدیریتی بذرپاش در سایپا حدود دو سال بود و در سال 1387 نعمت الله پوستندوز جایگزین وی شد. در همین مدت کوتاه «تیبا» به عنوان اولین خودروی ایرانی شرکت سایپا تولید و به فروش رسید. مسئولیتی که طی آن بذرپاش پس از چهل سال سایپا را از رقیب دیرینه ایران خودرو، بزرگترین خودروساز کشور کنار زد. از جمله دستاوردها می توان به بالاترین سودآوری، افزایش بی سابقه راندمان تولید و کاهش هزینه ها اشاره کرد. مهرداد بذرپاش خانواده سایپا پس از ترک سایپا فقط خاطره خوبی از آنها داشتند و این اتفاق دیگر تکرار نشد.

مهمترین اقدامات وی در این دوران که به دوران طلایی سایپا معروف است عبارتند از:

  • تغییرات حداقلی در ترکیب تیم مدیریت سایپا
  • پیشی گرفتن از سهم بازار سایپا از ایران خودرو پس از 40 سال و برای اولین بار
  • معرفی سایپا به عنوان بزرگترین گروه خودروسازی کشور
  • بهبود شاخص های اصلی مالی سایپا
  • معرفی تیبا (مینیاتور اولیه) به عنوان اولین خودروی تولیدی سایپا
  • پیگیری پروژه های عمرانی سایپا از طریق احداث کارخانه های جدید در شهرهای مختلف کشور
  • افزایش بی سابقه راندمان تولید و کاهش هزینه ها
  • تعیین قیمت خودروهایی مانند پراید
  • تهیه سبد متنوعی از خودروهای داخلی و خارجی برای سلیقه و توان مالی خریداران

اقدامات بازرپاش در اتاق حسابرسی


مهرداد بذرپاش وی در تاریخ 10 مرداد 1398 با 158 رای نمایندگان مردم به عنوان رئیس اتاق حسابرسی انتخاب شد و تاکنون ریاست آن را بر عهده داشته است.

به گزارش دانا؛ کارشناسان معتقدند مهرداد بذرپاش با عملکرد موفق تا اینجای کار قطعا اعتماد نمایندگان مردم را جلب خواهد کرد و در این وزارتخانه نیز مانند دولت های قبلی خود موفق خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید