ارتقاء لاریجانی به کشیش 1404؟ / لاریجانی به پاستور می رود یا راهی بهارستان می شود

ارتقاء لاریجانی به کشیش 1404؟  / لاریجانی به پاستور می رود یا راهی بهارستان می شود

خراسان نوشت: علی لاریجانی نه تنها به دلیل ورودش به انتخابات ریاست جمهوری 1400 به عنوان گوینده خبر، بلکه به دلیل سیاستمداری در دوران پس از انتخابات باعث شد همچنان به عنوان جدی ترین گزینه مجلس آتی شناخته شود. و انتخابات ریاست جمهوری .

وی پس از رد صلاحیت در دعوای جدی با شورای نگهبان و البته فرسایش، موضوع رد صلاحیت خود را پیگیری کرد و از سوی دیگر نه در قالب کاندیدای انتخابات، بلکه به عنوان یک سیاستمدار و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام. شورای کوچکترین جنبش ها او فعالیت ها و مصاحبه های خود را با رسانه ها به اشتراک می گذارد. این اقدامات او بود که بیش از سایرین باعث تحریک رسانه ها و فعالان سیاسی شد. وی مهمترین چهره سیاسی کشور برای گزینه اردوگاه اصولگرایی در انتخابات پیش رو محسوب می شود.

همزمان و در راستای این گمانه زنی ها، در گزارشی با عنوان «خیز لاریجانی به پاستور 1404» آمده است: «در هفته های اخیر و با تشدید اعتراضات در ایران، لاریجانی چندین اظهارنظر و انتقاد تلویحی از نظام حکومتی داشته است. وی در برنامه تلویزیونی شبکه یک با موضوع شهادت حاج قاسم سلیمانی از حاکمیت کشور انتقاد کرد که این موضوع به تردیدها در مورد بازگشت وی به عرصه تبلیغات دامن زد. به خصوص اینکه چندی پیش برخی از اصولگرایان معتدل و معتدل به لاریجانی به عنوان گزینه مناسب برای رئیس جمهور آینده اشاره کردند. آیا شورای نگهبان در صورت کاندیداتوری لاریجانی مجدداً با خطر رد صلاحیت وی مواجه خواهد شد یا این بار خود را در معرض انتقاد قرار خواهد داد؟ رهبری تعیین نکردی؟”

از سوی دیگر، بدون توجه به قدرت صعود لاریجانی به پاستور; برخی شنیده ها حاکی از آن است که وی انتخابات مجلس 1402 را دیده و نقش مهمی در تقسیم کار تیم سیاسی راست میانه ایفا خواهد کرد و همراه با چهره هایی چون آذری جهرمی، سورنا ستاری و عبدالناصر همتی لیست تهران را تشکیل خواهد داد. فرضی که بعید به نظر نمی رسد، اما چند ماه پیش صادق عرب یکی از اعضای حزب موتلفه در مصاحبه ای درباره ائتلاف های احتمالی لاریجانی در انتخابات مجلس آینده اظهار داشت: «آقای آذری جهرمی نزدیک بوده است. علی لاریجانی از انتخابات ریاست جمهوری 1400. و در این انتخابات باید با هم همکاری می کردند، اما به دلایلی رابطه این دو حتی پس از آن هم باقی ماند. به عنوان یک احتمال، از آنجایی که تعاملات سیاسی آقای لاریجانی در چارچوب تعامل بین گروهی تعریف می شود، احتمال حضور آقای جهانگیری در کنار آقای لاریجانی وجود دارد. وی همچنین در کنار قهرمانانی چون جهرمی و جهانگیری اظهار داشت: بخشی از اصلاح طلبان با لاریجانی ارتباط خوبی دارند و رئیس شورای اسلامی در چند دوره ظرفیت زیادی برای ائتلاف با برخی از گروه های اصلاح طلب دارد و با اشاره به اینکه آقای آذری جهرمی شخصاً با آقای مهندس آذری جهرمی ارتباط خوبی دارد، تصریح کرد: با آقای آذری جهرمی ارتباط خوبی دارد. لاریجانی و گفت: آقای لاریجانی اصولاً اهل تعامل سیاسی است و می توان گفت درون دینی عمل می کند و تصمیمات سیاسی خود را بر اساس نظریه های جناحی و گروهی نمی گیرد، بر این اساس می تواند شکل بگیرد. اتحاد با تعدادی از اصلاح طلبان .

دیدگاهتان را بنویسید