شکست عشقی بهارستان توسط پاستور

شکست عشقی بهارستان توسط پاستور

علیرضابیگی; او نماینده ای است که اگرچه پیش از این به احمدی نژاد نزدیک بود اما اخیرا به دلیل انتقاداتش از اصولگرایان به ویژه نمایندگان این فراکسیون مجلس و هیئت حاکمه و البته محمدبکر قالیباف مورد توجه قرار گرفته است. . رویکردی که با رونمایی از خودروهای شاسی بلندی که برخی نمایندگان از خودروسازان داخلی گرفتند، در ماجرا بیشتر نمود پیدا کرد.وی دیروز در گفت و گو با سایت خبری ایران دیدبان به تشریح اختلافات اخیر نمایندگان اصولگرا و وزیر کشور با عجیب و غریب پرداخت. اصطلاح “عشق شکست”. حدود دو هفته از جلسه غیرعلنی مجلس در محل وزیر کشور به دلیل نامه جنجالی معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور می گذرد. بر اساس بند 4 این بخشنامه، معاونین سیاسی، فرمانداران و بخشداران ضمن تداوم پیشبرد امور شهرستان ها در زمینه های مختلف عمرانی، اقتصادی، عمرانی و… بدون نیاز به همراهی در جلسات دولت و پیگیری منطقه ای مورد تاکید قرار می گیرند. طرح ها و پروژه ها پس از اعتراض نمایندگان مجلس و تهدید به استیضاح، وزیر کشور در نامه ای به استانداران کشور از لغو بندهای بحث برانگیز بخشنامه رئیس ستاد انتخابات کشور خبر داد. جلسه غیرعلنی مجلس به نمایندگان قول برکناری معاون سیاسی خود را داد. به گزارش دیدبان ایران، اگرچه امضاهای استیضاح سردار وحیدی به حد نصاب رسیده است، اما رئیس مجلس در واکنش به تذکر تعدادی از نمایندگان مجلس درباره ابلاغ به وزیر کشور، گفت: با توجه به اینکه کار ستاد انتخاباتی است. ستاد شروع شده است، وزیر کشور درخواست یک یا دو فرصت کرد. یک هفته فرصت داده می شود تا معاون وی (معاون سیاسی وزیر کشور) پیدا شود و پس از آن از نمایندگان مردم می خواهم که موضوع استیضاح را مطرح نکنند.

مثل یک شکست عشقی

احمد علیرضابیگی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان مجلس در مورد برکناری وزیر کشور جدی هستند، به دیده بان ایران گفت: نمی توان نادیده گرفت که انگیزه بخش قابل توجهی از نمایندگان مجلس برای استیضاح نامه معاون وزیر بوده است که به طور خلاصه این است. منطقی است که بگوییم این نامه نمی تواند دلیلی برای استیضاح وزیر باشد. هرچند در گذشته در سال قبل از انتخابات سوابقی از نگارش این گونه نامه ها وجود داشت، اما این مجلس تمام اعتبار خود را نزد دولت متعهد شده و بیش از 200 نماینده با نامه نگاری از آقای رئیسی خواستار نامزدی ریاست جمهوری شده اند. خواستار استعفای سایر کاندیداها شدند تا آقای رئیسی با رای بیشتری انتخاب شود و سپس از دفاع و حمایت از دولت آقای رئیسی دست برنداشتند. با این نامه چیزی شبیه عشق به مجلس شده است.» وی افزود: از طرفی خود دولت هم نتیجه قابل توجهی نداشته است تا نمایندگان در حوزه های انتخابیه به عملکرد دولت ببالند و بگویند که دولتی که ما به قدرت رساندیم چنین عملکردی دارند و به همین دلیل در سال گذشته در بین مردم محبوبیت پیدا خواهند کرد.» کاری که دولت می توانست در مورد نمایندگان انجام دهد بیشتر جنبه رسمی، تشریفاتی و مواردی مانند همراهی در پروژه هایی بود که آن را تکذیب می کرد. همین موضوع خشم بخش زیادی از نمایندگان مردم و تقاضای چنین استیضاحی را در پی داشت».

استیضاح باید به خاطر معرفی وزیر معترض باشد

علیرضابیگی در پاسخ به انتقادات مطرح شده مبنی بر اینکه مجلس استیضاح را به دلیل تهدید به سمت وی ​​و نه عملکرد وزیر کشور در مواقعی مانند برخورد با معترضان اخیر آغاز کرده است، گفت: این شکست محبت باعث شد نمایندگان با هم تبادل نظر کنند و استیضاح کنند. وزیر کشور اگر قرار است استیضاح شود، باید به دلیل سوء مدیریت در دو سال اخیر در بخش‌های مختلف از جمله انتصابات، حوادث بعد از شهریور 1401، حوادث زاهدان و… باشد که همه اینها نشان از سوء مدیریت وزیر در وزارت کشور دارد. امور داخلی کشور. بنابراین من استیضاح وزیر را امضا کردم وگرنه این نامه ارزشی ندارد و قابل اعتنا نیست. اکنون که فرصتی برای بررسی عملکرد وزیر کشور وجود دارد، بیایید به عملکرد او در دو سال گذشته با استفاده از فرصت استیضاح نگاه کنیم. یکی از اعضای کمیسیون و شورای کشور در پاسخ به این سوال که آیا استیضاح وزیر کشور به دلیل نظارت رهبری بر انتخاب وزیر کشور همچنان امکان پذیر است، به دیده بان ایران گفت: در گذشته جلساتی برای استیضاح وزیر کشور برگزار کرده ایم. وزارت کشور یکی از وزارتخانه هایی است که به دلیل نقشی که به وزیر کشور در رابطه با مدیریت پلیس داده می شود، نظر فرمانده کل قوا مورد توجه قرار می گیرد، اما دلیل نمی شود که کشور وزیر کشور نباید پاسخگو باشد هر چند در گذشته شاهد استیضاح وزیر کشور بوده ایم.وی ادامه داد: ممکن است خشم برخی از استیضاح شدگان فروکش کند و از استیضاح خارج شوند اما فکر می کنم من و همکارانم که مصمم به استیضاح هستیم، می توانیم حد نصاب را حفظ کنیم.»

تابلو برای خودش خطوط قرمز دارد

علی رضابیگی در خصوص دلایل عدم دریافت برخی طرح های استیضاح و تحقیق و تفحص گفت: هیئت رئیسه مجلس موافق است که این اتفاق با وزارت اقتصاد و دارایی دولت قبل رخ داده است. نشان دهنده کاربرد یک نظر خاص در انجام تحقیقات و تحقیقات است. به عنوان مثال در دولت قبل ماجرای بورس و تخریب دارایی های مردم در بورس اتفاق افتاد، اما با وجود اینکه سهمیه استیضاح حفظ شد، کمیسیون رئیس مجلس با استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی مخالفت کرد و این کار را انجام داد. اجازه ندهید این استیضاح صورت بگیرد. این نماینده مجلس افزود: کار وزارت کشور در دولت قبل در حوادث آبان 98 باید زیر سوال می رفت که باز هم شورای حکومت با آن مخالفت کرد و در عمل اجازه استیضاح وزیر کشور را نداد. اتفاق بیفتد یا حتی این موارد را به دادگاه بکشانند تا اینطوری باید انجام شود. در حال حاضر نیز به نظر می رسد در مورد تعدادی از نهادها خط قرمزی از سوی هیئت مدیره وجود دارد که بر اساس اصل 84 بیان می کند که نمایندگان حق حفظ حقوق مردم را دارند و می توانند در مورد هر موضوعی اظهار نظر کنند. و همچنین مطالعات و بررسی ها متاسفانه در این زمینه دقت لازم دیده نمی شود.

منبع: همدلی

دیدگاهتان را بنویسید