بی توجهی نمایندگان به تذکر رهبری/کوچ روزافزون از بهارستان به پاستور/علاقه رئیسی به مدیران احمدی نژادی + جدول اسامی

بی توجهی نمایندگان به تذکر رهبری/کوچ روزافزون از بهارستان به پاستور/علاقه رئیسی به مدیران احمدی نژادی + جدول اسامی

اختاز نیوز نوشت: ابراهیم عزیزی تنها نماینده ای نیست که در دوران حیات دولت سیزدهم از بهارستان به پاستور رفت. پیش از این امیرحسین قاضی زاده هاشمی، سید احسان خاندوزی و سیدجواد ساداتی نژاد از خانه ملت استعفا داده و در حالی که ردای نمایندگان را بر تن داشتند به دولت رئیسی پیوستند. علیرضا زاکانی که نماینده قم در مجلس یازدهم بود ترجیح داد به جای نمایندگی مجلس در شهرداری باشد.

یک سال و چند ماه از روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی می گذرد اما در این مدت کوتاه اخباری از تغییرات در کابینه وی به گوش می رسد. خبری که گاهی در حد شایعه می ماند و گاهی رنگ واقعیت به خود می گیرد.

این در حالی است که در روزهای اخیر گمانه زنی هایی مبنی بر خروج مسعود میرکاظمی، علی صالح آبادی و عزت الله ضرغمی مطرح شده بود، ابراهیم عزیزی نماینده کرمانشاه در مجلس یازدهم برای حضور در دولت از نمایندگی استعفا داد.

مهاجرت نمایندگان مجلس از بهارستان به پاستور

با انتشار خبر استعفای ابراهیم عزیزی از مجلس به بهانه حضور در دولت، این سوال مطرح شد که ابراهیم رئیسی برای چه پست دولتی از وی دعوت کرده است؟

این سوال به سرعت توسط خبرگزاری نزدیک به دولت پاسخ داده شد، به گزارش تسنیم عزیزی جایگزین سیدمحمد حسینی و معاون پارلمانی رئیس جمهور خواهد شد که البته تاکنون هیچ منبع رسمی این خبر را تایید نکرده است.

این در حالی است که سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیسی ساعتی پس از انتشار این خبر در واکنش به خبر تغییرات در کابینه رئیسی گفت: چنین موضوعی مطرح نشده است.

از بهارستان به پاستور منتقل شد

اما ابراهیم عزیزی تنها نماینده ای نبود که در عمر دولت سیزدهم از بهارستان به پاستور رفت. پیش از این امیرحسین قاضی زاده هاشمی، سید احسان خاندوزی و سیدجواد ساداتی نژاد از خانه ملت استعفا داده و در حالی که ردای نمایندگان را بر تن داشتند به دولت رئیسی پیوستند. علیرضا زاکانی که نماینده قم در مجلس یازدهم بود ترجیح داد به جای نمایندگی مجلس در شهرداری باشد.

* در جدول زیر اسامی تعدادی از نمایندگان حاضر در دولت سیزدهم آمده است.

مجلس 2

هشدار رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس

با اینکه حدود یک سال از ریاست جمهوری می گذرد، اما زمانی که خبر تغییرات در دولت به گوش می رسد، نام نمایندگان نیز به میان می آید. این در حالی است که رهبر انقلاب بعد از جلسه دوم مجلس بر پرهیز از تلاش برای رسیدن به سمت های وزارتی یا رهبری تاکید کردند.

علاقه رئیسی به مدیران احمدی نژادی

از سوی دیگر رئیسی برخلاف وعده تشکیل کابینه غیرحزبی، بارها برای تشکیل و نهایی شدن کابینه به مدیران محمود احمدی نژاد مراجعه کرده و با انتخاب آنها صدای اعتراض سیاستمداران را بلند کرده است. تا جایی که برخی از تشکیل دولت سوم احمدی نژاد صحبت می کنند.

اما علیرغم همه انتقادها، ابراهیم رئیسی از همین دستیاران رئیس جمهور سابق برای جایگزینی آخرین تغییراتی که در دولتش ایجاد کرده استفاده می کند. ابراهیم عزیزی که قصد دارد علاوه بر نمایندگی مجلس در دولت رئیس جمهور حضور داشته باشد، سابقه معاونت برنامه ریزی راهبردی و نظارت بر احمدی نژاد را نیز دارد.

* جدول اسامی تعدادی از مدیران دولت نهم و دهم که در دولت سیزدهم حضور دارند.

احمدی نژادی

توضیحات جدول:احمدی نژادی

*حجت الله عبدالمالکی خردادماه امسال از سمت خود استعفا داد و آبان ماه به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد منصوب شد.

** رستم قاسمی مدتی پیش پس از استعفا از وزارت راه به دلیل بیماری درگذشت.

*** با استعفای عبدالمالکی، صلاح مرتضوی به عنوان وزیر کار از مجلس رای اعتماد گرفت.

**** با حکم منصوری رئیس جمهور به عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور انتخاب شد و هم اکنون سردار علیرضا فخاری استاندار تهران است.

دیدگاهتان را بنویسید