آشفتگی بهارستان توسط پاستور نیو دی

آشفتگی بهارستان توسط پاستور نیو دی

روز جدید دیروز بهارستان محل محاسبه دو وزیر کابینه سیزدهم بود که عملکرد آنها از ابتدای تشکیل کابینه مورد انتقاد قرار گرفت و در چند هفته اخیر دردسر و نارضایتی زیادی را در افکار عمومی به وجود آوردند. . در چنین روزهای سختی که کمبود دارو باعث می شد مردم نتوانند داروهای ساده از سرم یا آنتی بیوتیک گرفته تا انسولین و داروهای بیماران خاص را تهیه کنند و همین امر بحران جدیدی را ایجاد کرد، وزیر بهداشت همچنان از عذرخواهی از مردم خودداری می کرد. نمایندگان مجلس و حتی گفتند که “تولید آنتی بیوتیک در هفت ماه گذشته مانند یک سال گذشته است”.

دیروز بهارستان محل محاسبه دو وزیر کابینه سیزدهم بود که عملکرد آنها از ابتدای تشکیل کابینه مورد انتقاد قرار گرفت و در چند هفته اخیر دردسر و نارضایتی زیادی را در افکار عمومی به وجود آوردند. . در چنین روزهای سختی که کمبود دارو باعث می شد مردم نتوانند داروهای ساده از سرم یا آنتی بیوتیک گرفته تا انسولین و داروهای بیماران خاص را تهیه کنند و همین امر بحران جدیدی را ایجاد کرد، وزیر بهداشت همچنان از عذرخواهی از مردم خودداری می کرد. نمایندگان مجلس و حتی گفتند که “تولید آنتی بیوتیک در هفت ماه گذشته مانند یک سال گذشته است”. حالا معلوم نیست چرا مردم را از داروخانه ها آواره می کنند، مخصوصا برای درمان فرزندانشان و حتی سرم هم پیدا نمی شود! لازم به ذکر است که حتی در شرایط گرانی دارو نیز شاهد افزایش چند برابری قیمت بسیاری از داروها هستیم.

حسینی یکی از اعضای کمیسیون سازندگی مجلس در این خصوص با انتقاد از عملکرد وزیر بهداشت گفت: گرانی و کمبود دارو دامنگیر مردم شده و مردم نگران سلامتی خود هستند. از دست متولیان دارو خارج شده است. طبق آمار از 3100 داروی موثر موجود در بازار، 500 دارو کمبود داریم و 90 قلم داروی پرمصرف در شرایط حاد قرار دارند. با این شرایط آیا جان مردم در حوزه سلامت تامین می شود؟». محمدرضا صباغیان نماینده بافق و مهریز نیز گفت: مواد مخدر کمیاب است و مردم برای دریافت آن مشکل دارند و نظارت درستی نیز وجود ندارد. شرایط به گونه ای است که شربت با قیمت اعلام شده 4 هزار تومان به قیمت 11 هزار تومان به فروش می رسد. یعنی نظارتی وجود ندارد و وضعیت نامناسب است. ما از وضعیت بد پزشکی صحبت می کنیم، اما وزیر بهداشت از کرونا می گوید. دارو کمیاب و کمیاب است که نشان دهنده ضعف وزیر بهداشت است. از سوی دیگر وزیر ارتباطات به بهارستان احضار شد و نیازی به توضیح درباره عملکرد وی نیست. کارشناسان برخی از دستاوردهای او را کاهش پهنای باند اینترنت، کاهش سرعت و فیلترینگ گسترده و البته تلاش برای ایجاد اختلال در اینترنت بین المللی می دانند. صباغیان نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد وزیر ارتباطات گفت: در حین سخنرانی وزیر ارتباطات چند نفر با من تماس گرفتند و مکالمه تلفنی ما مدام قطع می شد. وزیر ارتباطات، اعصاب مردم را خورد می کنید، لااقل تلفنی را از مردم نگیرید. البته وزیر ارتباطات در مجلس گفت: کاری می کنیم تا مردم تا پایان دولت سیزدهم طعم شیرین سرعت چند صد مگابیت بر ثانیه را بچشند! این در حالی است که کشوری مانند سوئیس با سرعت 230 مگابیت بر ثانیه پنجمین اینترنت پرسرعت جهان را در اختیار دارد و با وعده «چند صد مگابیت بر ثانیه» وزیر ارتباطات، باید منتظر سبقت ایران باشیم. سوئیس.

وی همچنین در آن سخنان گفت: برنامه ما گسترش شبکه اینترنت خانگی از طریق فیبر نوری است که همانطور که در سوال دوستان مطرح بود در حال حاضر در پست های دنیا هستیم و این تاخیر دلایل مختلفی دارد. 10 سال است، اما نه، الان می‌خواهم در مورد آن صحبت کنم.» باید بگویم، اما در حال حاضر دو میلیون شعبه خانگی فیبر نوری داریم که در این مدت کوتاه به آن رسیده‌ایم و انشالله تا پایان سال به چهار میلیون می‌رسد. پایان سال در پایان سال 1402 به خواست خداوند هفت میلیون شعبه و در پایان سال 1403 هشت میلیون شعبه جدید برای رسیدن به تعداد شعب ایجاد می شود.

به 20 میلیون شعبه وعده داده شده می رسیم.»

صرف نظر از مجموع اعداد ذکر شده توسط آقای وزیر

19 میلیون می شود، چندی پیش معاون وزیر مخابرات در این باره گفت: آقای وزیر یا نمی داند 20 میلیون چیست یا نمی داند فیبر نوری چیست.

این اظهارات خبرساز شد اما چند ساعت بعد مخابرات در بیانیه ای اعلام کرد که این اظهارات ناقص بوده و از دل یک گفتگوی خصوصی منتشر شده است. چند روز بعد سازمان تنظیم مقررات در اطلاعیه ای اعلام کرد که مخابرات بدترین همکاری را در توسعه شبکه نوری در بین اپراتورها داشته است.

اما عیسی زارع پور که به دلیل سفر به کره جنوبی با یک هفته تاخیر به مجلس رفته بود بار دیگر تاکید کرد که سیاستش توسعه شبکه اینترنت خانگی مبتنی بر فیبر نوری است و می خواهد با تنظیم این عدد را به 20 برساند. 8 درصد از درآمد رگولاتوری برای این پروژه کنار گذاشته شود.

او حتی از اضافه شدن 17 میلیون کاربر به یک پیام رسان داخلی خبر داد که با واکنش های زیادی در شبکه های اجتماعی مواجه شد. البته دیروز رئیس مجلس به وزیر ارتباطات گفت: نمی توان در قالب دستور از تریبون خارجی به بومی منتقل کرد.

دیروز نه مشکل کمبود دارو در مجلس حل شد و نه خبری از رفع فیلترینگ و در واقع افزایش سرعت اینترنت بود و همه اتفاقات مثل همیشه سوالی بی پاسخ بود. البته در این میان روز گذشته در فضای عمومی نیز اظهارات تندی در انتقاد از عملکرد دولت و نادیده گرفتن انتقادهای سازنده منتشر شد. به عنوان مثال سارا فلاحی در جلسه علنی روز گذشته مجلس در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: حکمت دولت برنامه و سازمان بودجه است که متاسفانه امروز به یک سازمان بدون برنامه تبدیل شده است که بودجه کشور را گرفته است. به نوعی گروگان امروزه بسیاری از ریزعلی ها با مشعل در مسیر قطار دولتی هشدار می دهند. متاسفانه رئیس سازمان بودجه برنامه به جای مدیریت بودجه و چاره اندیشی به دنبال این است که تقصیر را به گردن مجلس بیندازد.

وی همچنین گفت: سازمان برنامه و بودجه به جای استفاده از نیروهای نخبه و متخصص، عده ای تازه کار و انحصارطلب را دور خود جمع کرده و به جای مدیریت بودجه به دنبال دور زدن مجلس است. آقای رئیس جمهور این رویه را در سازمان برنامه و بودجه به اصطلاح تغییر دهید. با گذشت هشت ماه از سال، تنها هفت درصد از بودجه وزارت راه پرداخت شده است. بودجه تقویت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش نیز پرداخت نشده است. این وضعیت باید تغییر کند.

الیاس نادران نماینده اصولگرایان مجلس در نطق موقت خود در جلسه علنی روز گذشته با انتقاد از وضعیت سیاسی و اقتصادی این روزهای کشور از لایپوشانی، چاپلوسی و روابط ناسالم به جای شایسته سالاری و انتخاب افراد در یک روند مناسب، انتقاد کرد. بر اساس شناسایی ظرفیت های کارشناسی و مدیریتی، گفت: در قبال مردم پاسخگو نیستم و تلاش می کنم رضایت گروه های حمایتی را جلب کنم و سرمایه های اجتماعی را به حداقل برسانم و همچنین بی مسئولیتی به کما رفته است که امروز کسانی که این مجلس را ساخته اند آماده نیستند. برای دفاع از عملکرد خود

نادران گفت: یکی دیگر از عارضه های تشدید کننده این ناکامی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، نبود احزاب مسئول و پاسخگوی جهانی و بلاتکلیفی مردم در قبال ناکارآمدی نهادهای تصمیم گیری قانونگذاری و اجرایی است. تجربه کشور ما در این 40 سال و بی مسئولیتی نهادهای پارلمانی و دولتی نیازمند اصلاحات اساسی در این زمینه است. نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در شورای اسلامی در ادامه به لزوم اصلاح قانون اساسی و تغییر نظام اداره کشور اشاره کرد و گفت: دولت باید تصمیم بگیرد که آیا نظام پارلمانی حاکم است یا نظام حاکم. سیستم ریاست جمهوری سیستم دو لایه در کشور کارآمد نیست. انتخاب نمایندگان مردم در مجلس باید از سطح شهرستان به استان ارتقا یابد تا سطح تصمیم گیری ملی شود. انتخابات باید متناسب باشد امروز حتی در کلان شهری مثل تهران، انتخابات به یک قمار تبدیل شده است. یک لیست چند درصد بیشتر و لیست رقیب چند درصد کمتر می برد و این خود یکی از عوامل کاهش مشارکت عمومی و در نتیجه محرومیت بسیاری از گروه های اجتماعی از داشتن نماینده در مجلس است.

عضو کمیته برنامه و بودجه شورای اسلامی افزود: افراد حقیقی که تشکل های موقت انتخاباتی راه اندازی می کنند باید در قبال رفتار و عملکرد افراد معرفی شده پاسخگو و پاسخگو باشند. به طور فزاینده ای نهادها و گروه های حامی از سایه بیرون می آیند و شفافیت مالی، اقتصادی و سیاسی ایجاد می شود. گروه های اطلاعاتی و امنیتی باید وظایف ذاتی خود را انجام دهند و مجدداً با احیای کل نهادهای سیاسی رسمی که به مبانی نظام معتقدند، هر یک از نهادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی وظایف خود را داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: این مهم جز با تدابیر رهبر معظم انقلاب و تعیین مجمع تخصصی جامع دلسوزان نظام برای این اصلاحات ساختاری سیاسی با آثار مثبت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی محقق نخواهد شد.

انتقاداتی در مجلس به وضعیت فعلی و عملکرد دولت رسید که انتظار می رفت مشکلات اقتصادی، اجتماعی و… را حل کند، اما مشکل قوه مجریه در کشور نگرش خاصی با حذف رقبا نبود، بلکه در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه مطرح شد. مشکل بی کفایتی مدیران اجرایی و تصمیمات اشتباه مکرر در یک سال و نیم اخیر نشان داد که با شعار و وعده نمی توان کشور را اداره کرد و شرکت دوست هیچ تاثیری نداشت و هیچ تاثیری نداشت جز اینکه بر آن افزوده شود. مشکلات. مجلس که تمام اعتبار موفقیت دولت سیزدهم را می پذیرد، مدت هاست از عملکرد کابینه انتقاد می کند اما تاکنون نتوانسته رویه های معیوب را تغییر دهد.

دیدگاهتان را بنویسید