با زوج طلایی پرسپولیس و نیو آشنا شوید

با زوج طلایی پرسپولیس و نیو آشنا شوید

پرسپولیس در سال های اخیر به خصوص در سال های برانکو ایوانکوویچ و یحیی گل محمدی، یک تیم خونه به خونه بوده است. هرچند در آن سال ها چند بازیکن خارجی آمدند و رفتند، اما پرسپولیس یکی از تیم هایی بود که کمترین بازیکن خارجی را در لیگ برتر و حتی لیگ قهرمانان آسیا به کار برد. اما کمبود مهاجم در لیگ برتر یحیی را مجبور کرد تا به این فصل عادت کند و به سراغ ناجیان خارجی برود.

البته این مربی در ابتدا تلاش زیادی کرد تا با آوردن چند مهاجم بومی اعتماد خود را به بازیکنان ایرانی تداوم بخشد اما در نهایت مجبور شد دست از تلاش بکشد. یورگن لوکادیا همان بازیکنی است که به پرسپولیس آمد تا ناجی خارجی یحیی و پرسپولیس باشد و در تلاش با هم تیمی هایش برای بازگرداندن جام قهرمانی فصل گذشته مغلوب این تیم باشد. بازیکنی که در این چند هفته خودش را نشان داده این توانایی را دارد و می تواند عصای زیر بغل تیمش باشد.

آخرین گلزن خارجی قرمزها گادوین ماشا بود. بازیکنی که بیش از 10 فصل در پایتخت بوده و پس از آن مهاجم خارجی نتوانست نام خود را در بین گلزنان این تیم بنویسد. یحیی امیدوار است با ادامه روند فعلی، لوکادیا بتواند نام خود را بالاتر از همه مهاجمان خارجی قبلی قرار دهد و عنوان بهترین مهاجم خارجی پرسپولیس را از آن خود کند.

البته سرخ پوشان پایتخت در این فصل نه تنها پس از سال ها یک مهاجم خارجی خوب را در خط حمله خود می بینند، بلکه احتمالا برای اولین بار یک زوج خارجی دارند. شیخ دیابات پس از مصدومیت و داستان های مختلف به ترکیب پرسپولیس اضافه شد و با اولین گلی که به ثمر رساند احتمال تغییر در سیستم پرسپولیس بعد از تعطیلات را مطرح کرد. اتفاقی که استقلالی ها را نگران کرد که بعد از تعطیلات باید در اولین بازی به مصاف پرسپولیس بروند.

در حال حاضر 7 گل از 11 گل پرسپولیس یعنی. بیش از 60 درصد گل های زده شده توسط بازیکنان خارجی به ثمر رسیده است و در بین بقیه گلزنان نامی از مهاجم دیگری وجود ندارد. این آمار نشان می دهد که وزن گلزنی پرسپولیس در این فصل بر دوش این دو بازیکن است و باید مشکل خط حمله سرخ ها را حل کنند.

آلن ویتل با 16 گل بهترین گلزن خارجی پرسپولیس است و در لیگ برتر این عنوان در اختیار گادوین مانچا با 14 گل است. اینکه آیا Leucadia یا Diabate می توانند این رکوردها را بشکنند باید دید.

دیدگاهتان را بنویسید