با نسل طلایی فوتبال ایران آشنا شوید

با نسل طلایی فوتبال ایران آشنا شوید

قبل از جام جهانی 2002، تنها دو کشور آسیایی به مرحله گروهی جام جهانی راه یافتند و کره شمالی به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 1966 صعود کرد، قبل از اینکه عربستان در سال 1994 به مرحله حذفی راه یابد. اما جام جهانی. قهرمانی سال 2002 طلوع جدیدی برای فوتبال آسیا به نظر می رسید، اولین جام جهانی در آسیا، با میزبانی کره جنوبی و ژاپن که به ترتیب به نیمه نهایی و یک چهارم نهایی رسیدند تا بهترین عملکرد تاریخ تیم های آسیایی را در این مسابقات به نمایش بگذارند.

البته از آن زمان تاکنون پیشرفت چندانی حاصل نشده است و تنها دو تیم آسیایی توانسته اند خود را ثابت کنند که ژاپن در سال های 2010 و 2018 در مرحله گروهی و کره جنوبی در سال 2010 صعود کردند. اکنون، دو دهه پس از جام جهانی 2002، این رویداد به آسیا بازگشته است و نمایندگان این قاره به موفقیت های جدید امیدوار هستند.

آسیا همچنان در مسیر رسیدن به پتانسیل کامل خود است و موفقیت جام جهانی 2022 می تواند جهشی به جلو برای ارتقاء سطح بازی Induce در آسیا باشد.

سرمربی سابق پرسپولیس که هدایت تیم ملی فوتبال ایران و همچنین باشگاه های درجه یک ژاپن، چین و تایلند را بر عهده داشت، تاکید کرد: موفقیت باعث موفقیت می شود. صعود تیم های آسیایی به مرحله دوم (حذفی) مسابقات مهم است. ما همیشه به عملکرد قهرمانانه حداقل یک تیم که به فینال برسد نیاز داریم تا پیشرفت فوتبال آسیا را نشان دهد و الهام بخش پیشرفت آینده باشد.

قطبی که معتقد است کره و ژاپن سخت ترین تساوی را در بین تیم های آسیایی دارند، در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: قطر احتمالاً بیش از هر کشور دیگری در تاریخ اخیر فوتبال سرمایه گذاری کرده و میزبان این مسابقات است و دور دوم برگزار می شود. تاثیر تیم میزبان را بارها و بارها در تاریخ جام جهانی دیده ایم، مکان بازی ها تاثیر زیادی در عملکرد و نتایج دارد.

بیست و دومین جام جهانی اولین جام جهانی است که در خاورمیانه برگزار می شود و می تواند به دو قدرت آسیایی – ایران و عربستان سعودی – کمک کند که از قبل با آب و هوا و شرایط قطر آشنا هستند.

سرمربی سابق تیم ملی ایران در پایان خاطرنشان کرد: ایران از نسل طلایی بازیکنان برخوردار است و هواداران قسم خورده آنها در سراسر خلیج فارس از آنها حمایت خواهند کرد. عربستان نیز یکی از بهترین تیم های سال های اخیر را در اختیار دارد و از حمایت بسیار خوبی برخوردار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید