با نام مستعار جدید یحیی گل محمدی در فوتبال ایران آشنا شوید

با نام مستعار جدید یحیی گل محمدی در فوتبال ایران آشنا شوید

یکی از بازیکنانی که در یکی دو فصل اخیر در فوتبال ایران اوج گرفت محمد عمری ستاره تکنیکی پرسپولیس بود که جدایی لوکادیا از پرسپولیس باعث شد عمری به ترکیب اصلی تیمش برسد و بازی های درخشان او مردم را امیدوار کرد. پرسپولیس ستاره آینده دارد. عمری در 23 سالگی توانست در فوتبال ایران رونق بگیرد و به تیم اول پرسپولیس راه پیدا کند و نامی برای خود دست و پا کند. البته مصدومیت ناگهانی ستاره جوان قرمزها باعث شد تا معادلات مقابل محمد عمری تغییر کند و او در بازی های پایان فصل پرسپولیس بیشتر نیمکت نشین بود. عمری که در دومین فصل حضورش در تیم بزرگسالان پرسپولیس موفق شد هر جام ممکن را به دست آورد، حالا امیدوار است در لیگ قهرمانان آسیا بدرخشد و با تیمش این جام را بالای سر ببرد. گفتگوی ما با ستاره جوان پرسپولیس را در ادامه می خوانید:

از فصل گذشته بگویید…
همه چیز برای ما به بهترین شکل ممکن پیش رفت و توانستیم اتفاقات خوبی برای باشگاه بزرگ پرسپولیس و هواداران رقم بزنیم. خیلی خوشحالم که امسال برای ما عالی به پایان رسید و همه جام ها را به دست آوردیم. از ابتدا قصد داشتیم در پایان فصل هدیه خوبی به هواداران بدهیم و خدا را شکر به آن رسیدیم.

در یک مقطع فاصله بین امتیازات شما و بالای جدول بیشتر شد و هواداران از قهرمانی شما ناامید شدند. آیا فکر می کردی تمام جام ها را در پایان فصل به دست بیاوری؟
هفته ها پیش بودیم و اختلاف امتیاز خوبی داشتیم. با این حال در چند بازی که انتظارش را نداشتیم امتیاز کم کردیم و نتوانستیم صدر جدول را حفظ کنیم. با این حال ناامید نشدیم و سعی کردیم جایگاه خود را در بالای جدول به دست آوریم. این اتفاقات در فوتبال می افتد و به همین دلیل می گویند فوتبال غیرقابل پیش بینی است. راستش را بگویم، هیچ شکی نداشتم که بتوانیم در این فصل موفق شویم. در هفته های آخر همه چیز دست سپاهان بود اما ما به خودمان ایمان داشتیم و می دانستیم اگر بازی هایمان را ببریم در نهایت قهرمان می شویم. بعد از باخت به سپاهان، در رختکن دور هم جمع شدیم و به خود قول دادیم و قسم خوردیم که باید هر بازی‌های باقیمانده را ببریم. می دانستیم کار سختی است و سرنوشت قهرمانی دست ما نیست. با این حال تنها راه قهرمانی این بود که در تمام بازی ها پیروز شویم و در نهایت منتظر لغزش حریف باشیم. واقعاً تمام تیم تمام تلاش خود را کردند تا پرسپولیس موفق شود. هواداران مثل همیشه از ما حمایت کردند.

در مورد فینال جام حذفی صحبت کنید. اکثر بازیکنان شما معتقد بودند که قهرمانی در جام حذفی مهمتر از لیگ است. برای شما هم اینطور بود؟
بله واقعا همینطور بود. جام حذفی با ما ماند و از قهرمانی لیگ لذت بیشتری داشت. دلیلش هم این بود که دربی را بردیم و جام را گرفتیم. فکر می کنم برای هواداران هم همینطور بود و آنها از قهرمانی جام حذفی ما بیشتر لذت بردند.

اتفاقاتی که برای بیرانوند قبل از فینال جام حذفی افتاد چطور؟
علیرضا واقعاً ستون تیم ما بود و به نظرم هیچ گلی در آسیا نمی تواند از نظر فنی با او برابری کند. هیچ اتفاق خوبی نیفتاد و همه از این بابت ناراحت بودیم. اینجا نباید به بیرانوند توهین کنند. اما این مشکل به تیم ما انگیزه مضاعفی داد تا در فینال استقلال را شکست داده و دومین جام را کسب کنیم.

دلیل اینکه در هفته های اخیر شانس کمتری برای بازی داشتید چه بوده است؟
مجروح شدم و این کمی مرا آزار داد. این باعث شد چند بازی را از دست بدهم و طبیعی بود که سرمربی بعد از بازگشت از مصدومیت دستی به ترکیب تیم برنده نداشته باشد. همه بچه ها عالی بودند و فرقی نمی کرد بازی کنم یا نه. اتحاد تیم ما فوق العاده بود و کل تیم پشت ما بود. تنها چیزی که اهمیت داشت نتیجه گیری پرسپولیس بود که خدا را شکر به بهترین شکل ممکن اتفاق افتاد.

سوالی که هواداران را نگران کرده مربوط به آینده یحیی گل محمدی است. با یحیی در این مورد صحبت نکردی؟
من به آقا یحیی چیزی نگفتم. او نشان داد که بهترین مربی ایران است و فکر نمی کنم جایی برای حرف و حدیث باشد. آقا یحیی از نظر شخصیتی و تکنیکی فوق العاده است و من خیلی خوشحالم که شاگرد ایشان هستم. فکر می کنم یحیی گل محمدی پپ گواردیولای ایران است و امیدوارم در پرسپولیس بماند و فصل آینده را با هم بگذرانیم.

در مورد گواردیولا صحبت کنید. نظر شما در مورد قهرمانی سیتی در لیگ قهرمانان چیست؟
خیلی دوست داشتم پپ قهرمان اروپا شود. با این حال، فکر می کنم اینتر شایسته کسب این عنوان بود. فکر می کنم آنها کار بزرگی انجام دادند و با کمی شانس می توانستند قهرمانی را کسب کنند. عملکرد اینتر من را تحت تاثیر قرار داد و فکر می کنم آنها شایسته کسب این جام بودند.

در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر جدایی شما از پرسپولیس شنیده می شود. آیا به تیم دیگری می روید؟
نه چنین چیزی صحت ندارد. من با پرسپولیس قرارداد دارم و می خواهم در تیمم بمانم. بسیار خوشحالم که عضوی از این باشگاه بزرگ هستم و به پوشیدن پیراهن مقدس پرسپولیس افتخار می کنم. واقعیت این است که از چند کشور پیشنهاد دریافت کرده ام اما می خواهم سال آینده در پرسپولیس بمانم. فکر می کنم کارمان با پرسپولیس نیمه تمام است و آن هم قهرمانی آسیا. امیدوارم شرایط به گونه ای باشد که بتوانیم در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی داشته باشیم و نتایج خوبی کسب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید